ولودیمیر زلنسکی: به زمان بیشتری برای آغاز حملات نیاز داریم

پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 19:22
https://iswnews.com/?p=93981

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در مصاحبه با شبکه بی بی سی از تعویق در آغاز حملات اوکراین علیه روسیه خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه بی بی سی انگلیسی و در پاسخ به سوالی درباره قصد اوکراین برای اجرای عملیات بزرگ علیه روسیه گفت: “اوکراین تا زمانی که خودروهای زرهی بیشتری ارسال نشود، از انجام عملیات متقابل خود برای بازپسگیری مناطق اشغالی خودداری می‌کند. ما فعلا به زمان بیشتری نیاز داریم. با آنچه در حال حاضر داریم می‌توانیم جلو برویم و موفق باشیم. اما ما تلفات زیادی خواهیم داشت و فکر می‌کنم این قابل قبول نیست.”

ارتش اوکراین در ماه‌های گذشته تجهیزات و تسلیحات زیادی از جمله جنگنده‌های میگ ۲۹، بالگردهای نظامی و تانک‌های لئوپارد را از طرف کشورهای اروپایی دریافت کرده است اما تعداد برخی از این تسلیحات برای آغاز عملیات تهاجمی کافی نیست و خودروهای زرهی و برخی تسلیحات وعده داده شده دیگر هنوز به دست اوکراینی‌ها نرسیده است.
با توجه به فرسایشی شدن درگیری‌های اوکراین و همچنین بی میلی ارتش روسیه به تحرک و پیشروی بیشتر در ماه‌های اخیر، جنگ به نقطه مهمی رسیده است؛ چرا که اوکراین در حال تدارک و کسب آمادگی جهت اجرای عملیاتی برای بازپس‌گیری مناطق شرقی خود است. اما روند این مرحله از عملیات اوکراینی‌ها به دلیل نبود تجهیزات کافی با مشکل روبرو شده است. در اسناد لو رفته از وزارت دفاع آمریکا نیز به این موضوع اشاره شده و پیش بینی شده است که نبرد در منطقه دونباس تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی با بن‌بست روبرو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: لشکرکشی اوکراین برای از سرگیری نبردهای زاپروژیا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.