به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی قرار دادند که طی این حملات دستکم یک صهیونیست کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

در نتیجه حملات راکتی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، دستکم یک صهیونیست کشته و بیش از هفت نفر دیگر زخمی شدند. همچنین چند منزل متعلق به صهیونیست‌ها نیز به شدت آسیب دید.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد شماری از راکت‌هایی که توسط نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک عسقلان شلیک شده بود، پیشرفته و حامل کلاهک‌های انفجاری به وزن ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تصاویری از تجهیز رزمندگان خود به راکت‌های “براق ۸۵” برای هدف قراردادن اشغالگران صهیونیست در پاسخ به ترور فرمانده یگان موشکی خود را منتشر کرد.

ویدیویی از ورود راکت‌های “براق ۸۵” جهاد اسلامی به نبرد با اسرائیل

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: راکت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات به غزه، مناطق مختلف نوار غزه را مورد هدف قرار دادند. پس از این حملات، کتائب المجاهدین شاخه نظامی جنبش المجاهدین فلسطین از شهادت دو تن از نیروهای خود خبر داد. سرایا القدس نیز از شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود به نام احمد ابو دقه ملقب به ابوحمزه در حمله هواگردهای اسرائیلی به جنوب نوار غزه خبر داد.

گفتنی است درگیری‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین وارد چهارمین روز شده است و تا این لحظه تلاش‌های طرف‌های مختلف جهت برقراری آتش‌بس با شکست مواجه شده است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد اسرائیل به مصر اطلاع داده است که پس از حملات راکتی اخیر مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، دیگر در مذاکرات آتش بس شرکت نخواهد کرد. با این وجود و با در نظر گرفتن رد شروط مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد دور جدید درگیری‌ها میان طرفین تا چند روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
ویدیو: دور جدید تنش‌ها و درگیری میان اسرائیل و مقاومت فلسطین

ترور هدفمند فرمانده یگان موشکی سرایا القدس در غزه توسط اسرائیل
شهادت فرماندهان سرایا القدس در حمله هوایی اسرائیل به غزه (ویدیو و تصویر)

ویدیویی از شلیک راکت‌های مقاومت به سوی سرزمین‌های اشغالی.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.