آخرین وضعیت نبردها در باخموت (نقشه میدانی)

یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 03:09
https://iswnews.com/?p=94240

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علیرغم سیطره روسیه بر بیشتر از ۹۰ درصد از شهر باخموت، درگیریها همچنان در مناطق شمال غربی شهر بین نیروهای روسیه و اوکراینی ادامه دارد.

طی سه روز گذشته نیروهای روسیه موفق به پیشرویهای محدود و چند صد متری در مناطق باقیمانده در شمال غربی شهر باخموت شدند اما این شهر هنوز به‌طور کامل به تصرف روسیه در نیامده و نیروهای اوکراینی مقاومت میکنند.

از سوی دیگر، طی دو روز گذشته، نیروهای اوکراینی با اجرای ضدحملات در حومه شمالی و غربی شهر باخموت، موفق به عقب راندن نیروهای روسی از تعدادی از مناطق شده‌اند.

نقشه آنلاین باخموت: کلیک کنید

در حومه شمالی شهر باخموت، نیروهای اوکراینی با اجرای چندین ضد حمله، نیروهای روسیه را از جاده چاسوف یار-باخموت و از اطراف بوگدانیوکا و خروموفه عقب راندند. در محور غربی نیز نیروهای اوکراینی موفق به پیشروی جزئی در جنوب ایوانیوسکه شدند.

هدف اصلی از اجرای چنین حملاتی در اطراف شهر باخموت، باز کردن حلقه محاصره‌ی شهر و تلاش برای به‌دست گرفتن ابتکار عمل است. تا زمانی که مسیرهای لجستیک نیروهای اوکراینی از سمت غرب به شهر باخموت باز باشند، درگیریها در داخل شهر ادامه خواهد داشت و طولانی تر شدن تصرف کامل شهر باخموت هزینه بیشتری را بر دستان روسیه برجای خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: روسیه بر ۹۰٪ شهر باخموت مسلط شد (نقشه)

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.