حمله موشک‌های روسی به کیف و اودسا (ویدیو)

پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 19:58
https://iswnews.com/?p=94575

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه شب گذشته و بامداد امروز در دو نوبت مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای کیف و اودسا را مورد حمله قرار دادند.

ارتش اوکراین مدعی است که روسها در حمله اول با استفاده از ۲۲ فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵ از طریق بمب افکن های استراتژیک توپولف ۹۵ و ۱۶۰، شش فروند موشک کروز کالیبر توسط زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه و دو فروند موشک بالستیک اسکندر، شهر اودسا را مورد حمله قرار دادند که پدافند هوایی اوکراین موفق به انهدام ۲۹ فروند از موشک‌های روسی شده است. اوکراینی‌ها همچنین مدعی هستند که در جریان این حمله دو پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ را نیز سرنگون کرده‌اند. علیرغم این ادعا، ویدیوهای منتشر شده گویای اصابت دو موشک و یک موشک در کیف و همچنین سقوط لاشه دو موشک دیگر در شهر اودسا است و برای انهدام ۲۹ فروند موشک و دو پهپاد انتحاری هیچ مستندات تصویری‌ای ارائه نشده است. همچنین گفته می‌شود یک فروند موشک کروز کالیبر در شبه جزیره کریمه سقوط کرده و به هدف خود در اودسا نرسیده است.

حمله دوم نیز در ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی علیه اهدافی در مناطق دسنیانسکی و دارنیتسکی در حومه‌ی شهر کیف، پایتخت اوکراین انجام گرفت.

ارتش اوکراین مدعی است که این حمله از طریق شلیک موشک‌های کروز توسط بمب افکن های استراتژیک توپولف ۹۵ و ۱۶۰ در آسمان دریای کاسپین، همراه با حمله دو پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ارتش روسیه به تأسیسات صنعتی ترنوپیل (ویدیو)

ویدیو: اصابت دو موشک روسی به شهر اودسا
ویدیو: اصابت دو موشک روسی به شهر اودسا
ویدیو: دود ناشی از انفجار موشک یا پهپاد انتحاری روسی در شهر کیف
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.