به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از کشته و زخمی شدن نزدیک به ۵۰ تن از نیروهای اتحادیه آفریقا در منطقه بحیره (دریاچه) در ایالت برنو واقع در شمال شرق نیجریه خبر داد.

بنا به گزارش رسانه اعماق در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مشترک چند ملیتی متشکل از کشورهای حوزه دریاچه چاد (چاد، کامرون، نیجر و نیجریه) و همچنین بنین با داعش، در نزدیکی مواضع داعش در منطقه بحریه (دریاچه چاد) رخ داد. طی این درگیری عناصر داعش با ارسال دو خودروی بمب گذاری شده به سوی نیروهای مشترک سه خودروی آنها را منهدم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن همه سرنشینان این خودروها شد. رسانه داعش تعداد کشته و زخمی‌های درگیری‌ها و انفجار دو خودروی بمب گذاری شده را نزدیک به ۵۰ تن براورد کرده است.

در روز چهاشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز درگیری‌های مشابهی در گرفت که در آن روز نیز دواعش از یک خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند.

از طرفی قمرالدین ادیگوکی سخنگوی نیروی مشترک چند ملیتی در روز یکشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه از کشته شدن ده‌ها تن از تروریست‌های داعش و بوکوحرام به دست نیروهای مشترک چند ملیتی خبر داد. لازم به ذکر است که نیروهای مشترک چند ملیتی حدود دو هفته است که تلاش می‌کنند خود را به عمق مناطق تحت سیطره عناصر داعش در منطقه بحیره و در جنگل‌های سامبیسا و الگارنو در برنو برسانند.

گفتنی است که نیروی مشترک چند ملیتی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کرده و مقر این نیروها در شهر انجامینا پایتخت چاد می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.