شهر باخموت به تصرف روسیه درآمد! (نقشه میدانی)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 01:00
https://iswnews.com/?p=94706

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرانجام پس از ماه‌ها نبردهای سخت و خونین برای تصرف شهر کلیدی باخموت در ابلاست دونتسک، نیروهای ارتش روسیه و واگنر کنترل کامل این شهر را به‌دست گرفتند و نبردها در شهر باخموت به پایان رسید.

در ادامه نبردهای ارتش روسیه و نیروهای نظامی خصوصی واگنر با ارتش اوکراین و متحدانش، باقیمانده مناطق در شمال غرب و غرب این شهر نیز به کنترل ارتش روسیه درآمد و نبردها در باخموت به‌صورت رسمی پایان یافت. لازم به ذکر است، از ۱۰ روز پیش نیروهای ارتش روسیه بر بیش از ۹۰ درصد شهر باخموت مسلط شده بودند و نبردها در اندک مناطق باقیمانده ادامه داشت.

ظهر امروز رئیس شرکت نظامی واگنر، یوگنی پریگوژین در پیامی ویدیویی تصرف این شهر را اعلام کرد. وی گفت: “رژیم زلنسکی از باخموت به عنوان “قلعه باخموت” یاد می کرد. امروز این “قلعه” با وجود تمام تلاش های بیش از ۸۰۰۰۰ سرباز اوکراینی که در این محور فعالیت می کردند، بدون احتساب نیروهای ذخیره از خارکیف، سواتوفسک، کراسنی لیمان و زاپروژیا سقوط کرده است. بقایای نیروهای اوکراین به پشت چاسوف یار عقب نشینی کردند. اسلاویانسک و کراماتورسک به قلعه های جدیدی تبدیل شده اند که نیروهای جدید اوکراین در آنجا متمرکز شده اند. برای روسیه، نبرد باخموت نیز یکی از خونین ترین و طولانی ترین نبردها از زمان جنگ کبیر میهنی(جنگ جهانی دوم) بود.”

پریگوژین عنوان کرد که تا ۲۵ می، نیروهای واگنر از شهر باخموت خارج خواهند شد و مواضع به واحدهای نیروهای مسلح روسیه تحویل داده خواهد شد.

عملیات تصرف شهر باخموت از اوایل ماه فوریه ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) کلید خورد و تا اواسط فوریه، رفته رفته به داخل شهر باخموت کشیده شد. در جریان تصرف شهر باخموت هزاران نفر از نیروها در هر دو سوی نبرد جان خود را از دست دادند و شهر باخموت به ویرانه تبدیل شد.

شدت نبردها و تلفات به حدی بود که این شهر به “چرخ گوشت باخموت” معروف شد. دولت کیف و متحدانش نیز در طول چند ماه گذشته هرچه از نیروی انسانی تا تجهیزات نظامی در توان داشتند به سمت شهر باخموت گسیل کردند تا مانع از سقوط این شهر بشوند اما در نهایت فایده ای نداشت و شهر باخموت از کنترل دولت کیف خارج شد.

شهر باخموت به‌عنوان یکی از نقاط کلیدی در منطقه دونباس محسوب می‌شود و کنترل این شهر آینده نبردها در منطقه دونباس را تعیین خواهد کرد. هدف بعدی ارتش روسیه در این منطقه شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: روسیه بر ۹۰٪ شهر باخموت مسلط شد (نقشه)

نقشه آنلاین باخموت: کلیک کنید

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.