چین توافق با انصارالله برای اکتشاف نفت را رد کرد

سه شنبه 2 خرداد 1402 - 15:15
https://iswnews.com/?p=94859

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفارت چین در یمن در گفتگو با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امضای هرگونه توافق با انصارالله برای اکتشاف نفت در این کشور را تکذیب کرد.

احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در واکنش به خبر توافق انصارالله با شرکت چینی آنتون برای اکتشاف نفت مدعی شد که سفیر چین در گفتگوی تلفنی با وی، این خبر را تکذیب کرده است. شائو ژنگ، سفیر چین در یمن در جریان این تماس تلفنی تأیید کرد که دولت چین هیچ ارتباطی با شایعات مربوط به امضای توافق با حوثی‌ها (انصارالله) با شرکت نفتی آنتون ندارد. وی همچنین تاکید کرده است که شرکت آنتون یک شرکت خصوصی است و ظرفیت و حق امضای چنین قراردادی را ندارد.

این تکذیبیه در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های دولت نجات یمن در روزهای اخیر از توافق با شرکت چینی آنتون برای سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف نفت در یمن خبر داده بودند.

مقامات وزارت‌خانه‌های نفت و معادن دولت نجات ضمن تاکید بر آمادگی این نهادها برای عقد قراردادهای اکتشاف نفت، از شرکت های خارجی دعوت کردند تا برای سرمایه گذاری در یمن و آشنایی با این فرصت‌ها به صنعا سفر کنند. در این راستا احمد دارس، وزیر نفت و معادن دولت نجات یمن تصریح کرد: مذاکرات مختلفی با شرکت های بین المللی برای ورود آنها به بخش اکتشاف نفت یمن در جریان است. وی همچنین با غیرقانونی دانستن دولت مستعفی یمن، به شرکت های خارجی نسبت به هرگونه قراردادی با دولت مستعفی یمن هشدار داد.

علیرغم گفتگوهای سیاسی انصارالله و ائتلاف سعودی در ماه‌های اخیر، تلاش‌های انصارالله برای شکست محاصره اقتصادی یمن همچنان ادامه دارد. اقدامات انصارالله در جنگ اقتصادی با جلوگیری از صادرات غیرقانونی نفت یمن آغاز شد و با اعطای تسهیلات به واردات از طریق بندر الحدیده ادامه یافت. دولت مستعفی یمن نیز با پشتیبانی سفارت انگلیس و کشورهای ائتلاف سعودی، به رایزنی و اعطای امتیازات سنگین به شرکت‌های خارجی پرداخته تا بتواند از شکل گیری توافق‌های خارجی دولت نجات جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:
پاسخ اقتصادی انصارالله به توطئه دولت مستعفی یمن
تحولات یمن، ۲ بهمن ۱۴۰۱

شرکت چینی آنتون توافق با انصارالله را لغو کرد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.