شرکت چینی آنتون توافق با انصارالله را لغو کرد!

چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 10:12
https://iswnews.com/?p=94918

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شرکت نفتی آنتون چین تحت فشار دولت این کشور قرارداد اکتشاف نفت با وزارت نفت و معادن دولت نجات یمن را به صورت یک طرفه لغو کرد.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، شرکت خصوصی آنتون چین در روزهای گذشته با وزارت نفت و معادن دولت نجات یمن قراردادی را برای اکتشاف نفت امضا کرده بود اما این قرارداد با رایزنی دولت مستعفی یمن و فشار دولت چین به صورت یک‌طرفه لغو شده است.

شرکت آنتون در بیانیه خود ضمن لغو یک‌طرفه این قرارداد، اطلاع نداشتن عوامل شعبه دُبی از وضعیت یمن را علت عقد قرارداد غیرقانونی با انصارالله دانسته و صادقانه از همه طرف‎های یمنی عذرخواهی کرده است.

لازم به ذکر است قرارداد شرکت آنتون و دولت نجات یمن در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ و برای اجرای عملیات اکتشاف نفت در یمن امضا شد. این قرارداد در تماس تلفنی احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با سفیر چین در یمن مورد اعتراض قرار گرفت و دولت چین با اعمال فشار بر شرکت آنتون مانع اجرای این توافق شد.

چین پیش از این نیز با فروش مهمات و پهپادهای تهاجمی خود به ارتش‌های عربستان سعودی و امارات و همچنین غارت نفت مناطق اشغالی یمن، ضد مواضع دولت نجات یمن و انصارالله رفتار کرده است. سیاست‌های استعماری و سوءاستفاده چینی‌ها از بحران یمن به این موارد محدود نیست و قراردادهای شرکت‌های خصوصی چین نیز تحت تاثیر نگاه دولت چین شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چین توافق با انصارالله برای اکتشاف نفت را رد کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.