تحولات یمن، ۳ خرداد ۱۴۰۲

چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 19:30
https://iswnews.com/?p=95003

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم یمن در سراسر مناطق تحت کنترل انصارالله، به مناسبت سالروز دعوت شهید “سید حسین بدرالدین الحوثی” به برگزاری تظاهراتی با عنوان “فریاد بر سر مستکبران”، راهپیمایی و تجمع گسترده‌ای را برگزار کردند

۱- شبوه:
در ۲ خرداد ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل نیروهای دفاع شبوه در منطقه الروضه، هفت نفر از مسلحین این نیروها زخمی شدند. این حمله احتمالا از سوی مسلحین حزب اصلاح و یا گروه تروریستی القاعده انجام گرفته است. (مشاهده در نقشه آنلاین)

۲- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۳۴ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۳- در ۳ خرداد ماه، مردم یمن در سراسر مناطق تحت کنترل انصارالله، به مناسبت سالروز دعوت شهید “سید حسین بدرالدین الحوثی” به برگزاری تظاهراتی با عنوان “فریاد بر سر مستکبران”، راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کردند. مردم یمن در این راهپیمایی شعارهای آمریکا درباره دموکراسی و آزادی را دروغین دانسته و این کشور را عامل اصلی تجاوز به یمن عنوان کردند. یمنی‌ها همچنین اقدامات آمریکا در ممانعت و سنگ اندازی در روند صلح را محکوم کردند.

۴- در ۲ خرداد ماه، شورای ریاست دولت مستعفی یمن به سرپرستی رشاد العلیمی در جریان سفر به ریاض با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار عیدروس الزبیدی، طارق صالح، عبدالرحمن المحرمی، سلطان العراده و دیگر اعضای این شورا حضور داشتند.

۵- در ۱ خرداد ماه، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه ایران در تماس تصویری با هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، خواستار رفع موانع راه‌های انتقال کمک‌های بشردوستانه به یمن شد. طرفین در این گفتگو به تبادل نظر درباره روند مذاکرات صلح یمن پرداختند.

۶- در ۲۷ اردیبهشت ماه، ریچارد اوپنهایم سفیر انگلیس در یمن در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: «کشورم از تجزیه یمن حمایت می‌کند. هرگونه مصالحه در یمن باید شامل موضوع جنوب نیز باشد و طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به صدور یک طرح جدید اشاره کند.»

بیشتر بخوانید: نقش انگلیس در جنگ یمن؛ از فروش تسلیحات به عربستان تا حمایت از افزایش نرخ گمرک در یمن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.