به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” امامعلی رحمان، رئیس‌ جمهور تاجیکستان در مراسم روز نیروی مرزبانی و تجلیل از مرزبانان تاجیکستانی، دو پاسگاه جدید مرزی را در ولایت ختلان افتتاح کرد.

امامعلی رحمان، رئیس‌ جمهور تاجیکستان طی در مراسم روز نیروی مرزبانی و تجلیل از مرزبانان تاجیکستانی در ۷ خرداد، ضمن اشاره به افزایش خطرات و تهدیدات از سوی مرز افغانستان، بر لزوم هوشیاری حرفه‌ای، تیزهوشی سیاسی و خدمت صادقانه سربازان مرزی تاجیکستان تأکید نمود. وی در جریان این مراسم به مناطق مرزی شهرستان شهرتوس در ولایت ختلان رفت و دو پاسگاه جدید مرزی را در مناطق ایواج و محنت افتتاح کرد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان ضمن تحویل تجهیزات نظامی از جمله خودروهای زرهی، تجهیزات رصد و کنترل مرزی، سلاح‌های سبک و سنگین به نیروهای مرزبانی در پاسگاه های جدید مرزی در مناطق ایواج و محنت گفت: «فعالیت این پاسگاه‌ها بر مبارزه با تخلفات مرزی، جلوگیری از ورود گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر متمرکز است. حفاظت از مرزهای تاجیکستان در اولویت قرار دارد و مراکز آموزشی نیروهای مرزی باید برای جذب نیروی بیشتر تلاش کنند.»

رحمان در این مراسم با تاکید بر نگاه ویژه حکومت خود به نیروهای مرزی افزود که گردان های نیروهای مرزبانی در مناطق مختلف تاجیکستان از جمله شهرهای خاروغ، شغنان، روشان، دروازه ونجی، شمس‌الدین شاهین، فرخار، جیحون، ولایت خودمختار بدخشان کوهستانی و ختلان را تقویت خواهد کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، شبکه حقانی و اداره اطلاعات طالبان افغانستان، فرماندهان ارشد گروه‌های تروریستی از جمله “حاجی فرقان” از فرماندهان اصلی گروه تروریستی جنبش اسلامی ترکستان شرقی، “مولوی ابراهیم” از فرماندهان ارشد گروه تروریستی جماعت انصارالله تاجیکستان، “شیخ ذاکر” از فرماندهان گروه تروریستی تحریک اسلامی ازبکستان و “عبدالحق اویغوری” از فرماندهان گروه تروریستی القاعده را به همراه صدها تروریست در استان های بدخشان، بغلان و قندوز مستقر کرده‌اند. این موضوع برای کشورهای آسیای میانه به ویژه تاجیکستان به چالشی بزرگی تبدیل شده و هر از گاهی منجر به درگیری بین نیروهای مرزبانی تاجیکستان با افراد این گروهها شده است.

بیشتر بخوانید:
هراس کشورهای آسیای میانه از تجمع تروریست‌ها در شمال افغانستان
طالبان تروریست‌های آسیای میانه را در شمال افغانستان مستقر می‌کند!

موقعیت منطقه شهرتوس در جنوب تاجیکستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.