حمله پهپادهای ناشناس به مدیریت جیشان در استان ابین

پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 18:07
https://iswnews.com/?p=95523

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپادهای تهاجمی ناشناس (احتمالا آمریکا) مواضع نیروهای العمالقه در مابین استان‌های ابین و شبوه را بمباران کردند.

بنا بر گزارش منابع محلی، پهپادهای تهاجمی ناشناس روز گذشته ۱۰ خرداد ماه، مواضع نیروهای العمالقه (تابع دولت مستعفی یمن) در شمال مدیریت جیشان در استان ابین را بمباران کردند. این منابع افزودند که پهپادها به احتمال زیاد متعلق به آمریکا بوده است.

این منطقه در نزدیکی مدیریت مرخه السفلی در غرب استان شبوه و تحت کنترل نیروهای تابع امارات قرار دارد و احتمال می‌رود که پهپادهای آمریکایی اعضای سلفی نیروهای العمالقه را که در این منطقه مستقر هستند، مورد حمله قرار داده باشند.

جزئیات دقیق این حمله تاکنون مشخص نشده است و برخی منابع خبری در شورای انتقالی جنوب، ماهیت این حمله را حمله راکتی از سوی مسلحین القاعده عنوان کرده‌اند.

پهپادهای آمریکایی پیش از این حمله، در سه حمله مجزا در تاریخ های ۱۰ آذر، ۱۰ بهمن و ۷ اسفند ۱۴۰۱ حملاتی را به مخفیگاه‌های اعضای برجسته گروه تروریستی القاعده در حومه‌ی شهر مارب انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای این گروه منجر شد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپاد ناشناس به خانه‌ای در شرق مارب؛ یک عضو برجسته القاعده کشته شد

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.