تحرکات القاعده یمن در پنجاه روز گذشته (تصاویر)

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 13:50
https://iswnews.com/?p=95813

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه تروریستی القاعده یمن در طول پنجاه روز گذشته نزدیک به ۱۵ عملیات را علیه نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی در استان های ابین و شبوه به انجام رساندند.

عملیات‌های سه ماه گذشته گروه تروریستی القاعده در استان های شبوه و ابین شامل استفاده از بمب جاده‌ای، تک تیراندازی، شلیک خمپاره و برای نخستین بار استفاده از عملیات پهپادی می‌باشد. جزئیات عملیات‌های القاعده علیه نیروهای تحت حمایت امارات عبارت‌اند از:

– عناصر انصارالشریعه یمن در روز شنبه ۱۲ فروردین ماه با اجرای کمین علیه مواضع نیروهای تحت حمایت امارات در منطقه البقیره در استان ابین سه تن از آنها را کشتند.

– مسلحین انصارالشریعه در روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه به مسلحین قبایل ضد شورای انتقالی جنوب در مقابله با یورش نیروهای مورد حمایت امارات در البقیره در استان ابین یاری رسانده و در یک کمین خودروی آمبولانس متعلق به این نیروها را مورد هدف قرار دادند.

– عناصر القاعده یمن در روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه با دو بمب جاده‌ای یک خودروی متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات را در البقیره در استان ابین مورد هدف قرار دادند.

– تروریست‌های انصار الشریعه در روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه خودروی حامل فوزی شایف البکری فرمانده یگان سوم نیروهای حزام الامنی را مورد هدف قرار دادند. طی این حمله البکری کشته و چند تن از همراهان او زخمی شدند.

– عناصر انصار الشریعه در همین روز با دو بمب جاده‌ای یک خودروی متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات و یک گشتی پیاده نیروهای مورد حمایت امارات را در مدیریت المحفد واقع در استان ابین مورد هدف قرار دادند.

– انصارالشریعه در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه مواضع نیروهای تحت حمایت امارات را در تپه الربحان در مدیریت المحفد با چند گلوله خمپاره مورد هدف قرار دادند.

– عناصر تک تیرانداز انصار الشریعه در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سه تن از نیروهای تحت حمایت امارات را در البقیره در استان ابین، و یک دستگاه نفربر که برای پشتیبانی به این منطقه آمده بود را با بمب جاده‌ای مورد هدف قرار دادند و چند تن را کشته و زخمی کردند.

– مسلحین انصارالشریعه در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه مواضع نیروهای تحت حمایت امارات را در مدیریت المحفد در استان ابین با چند گلوله خمپاره مورد هدف قرار دادند.

– عناصر القاعده یمن در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه یک خودروی آمبولانس نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات را در جاده مواصلاتی به مودیه مورد هدف قرار داده و یک تن را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

– مسلحین القاعده یمن در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سه عملیات متوالی را در البقیره در استان ابین علیه لجستیک نیروهای تحت حمایت امارات به انجام رساندند و در نخستین عملیات، خودروی حامل غذای نیروها و در عملیات دوم یک موتورسیکلت و در عملیات سوم خودروی حامل آب تابع نیروهای تحت حمایت امارات را مورد هدف قرار دادند.

– عناصر انصار الشریعه در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه یک خودروی نیروهای تحت حمایت امارات را در القناعه واقع در المصینعه در استان شبوه مورد هدف قرار دادند.

– تک تیرانداز انصارالشریعه در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه یک عنصر وابسته به نیروهای دفاع شبوه را در منطقه المصینعه در استان شبوه مورد هدف قرار داد.

– پهپاد انصارالشریعه در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با چند گلوله نیروهای دفاع شبوه را در منطقه المصینعه در استان شبوه مورد هدف قرار داد.

– پهپاد القاعده یمن در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه نیروهای دفاع شبوه را در الصینعه در استان شبوه با چند خمپاره مورد هدف قرار داد که این حمله موجب زخمی شدن سعید الخبله فرمانده یگان و از کار افتادن خودروی نیروهای دفاع شبوه شد.

– پهپاد عناصر القاعده یمن در روز سه شنبه ۲ خرداد ماه احمد محسن السلیمانی، فرمانده لشکر اول نیروهای دفاع شبوه را دو بار مورد هدف قرار داده و او را در منطقه المصینعه در استان شبوه زخمی کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.