دیدار بشار اسد و میشل عون پس از ۱۴ سال!

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 11:52
https://iswnews.com/?p=95912

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس‌جمهور سابق لبنان طی سفری به دمشق، با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

میشل عون، رئیس‌جمهور سابق لبنان در ۱۶ خرداد ماه طی سفری زمینی وارد دمشق شد و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد اسد در این دیدار گفت: قدرت لبنان، منوط به ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور است و مردم لبنان خواهند توانست از طریق گفتگو، پایبندی به اصول و توافق، این ثبات را به وجود آورند.

وی با بیان اینکه ثبات لبنان به سود سوریه و منطقه است، خطاب به عون گفت: شما نقش مهمی در حفظ روابط برادرانه سوریه و لبنان داشتید. من اطمینان دارم که مردم لبنان خواهند توانست مشکلات و سختی‌ها را پشت سر بگذارند و نقش نهادهای ملی و قانون‌گذاری خود را تثبیت کنند.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار خاطر نشان کرد: نمی‌توان به چالشهای لبنان و سوریه به صورت جدا از هم نگاه کرد. همگرایی عربی-عربی که اخیرا صورت گرفت و خود را در نشست جده نشان داد، تأثیر مثبتی بر روی سوریه و لبنان خواهد داشت.

میشل عون نیز در این دیدار بیان داشت: لبنانی‌ها علی‌رغم تمامی مشکلات، به وحدت ملی پایبند هستند. ما بر این باوریم که سوریه به لطف آگاهی مردم و ایمان آنها به کشورشان، ارتش و حکومت خود، از مرحله سخت و خطرناک عبور کرده و شکوفایی سوریه بر لبنان و لبنانی‌ها تاثیر خواهد داشت.

شایان ذکر است میشل عون آخرین بار در سال ۲۰۰۹ به دمشق سفر کرده بود. وی در سال‌های بحران سوریه همواره حامی دولت بشار اسد بود اما در طول دوره ریاست‌جمهوری خود سفری به سوریه نداشت. عون پس از ۱۴ سال به همراه بیار رفول، وزیر امور ریاست‌جمهوری سابق لبنان وارد سوریه شد و مورد استقبال علی عبدالکریم، سفیر سوریه در دمشق قرار گرفت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.