ماجرای احمد اوبالی ادامه دارد

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 13:00
https://iswnews.com/?p=95916

احمد یوسفی سادات معروف به احمد اوبالی رهبر جنبش جدایی طلب “جبهه ملی آزادی آذربایجان جنوبی” معروف به گاماج (گونی آذربایجان میللی آزادلیق جبهه سی) در یک فایل صوتی اختصاصی که از گوناز تی وی پخش شده همه گفته ها درباره حمله مرگبار به خود توسط پسرش آراز اوبالی و نتایج تحقیقات پلیس ایالات متحده آمریکا را در این مورد تکذیب کرده است!

شبکه تلویزیونی گوناز.تی.وی (گونی آذربایجان تلویزیاسی) فایل صوتی منتسب به موسس خود “احمد یوسفی سادات” معروف به “احمد اوبالی” را پخش کرده است. وی در حالی که نفس نفس می‌زند پسرش آراز اوبالی متهم اصلی حمله به خود را خطاب قرار می‌دهد و به اطلاعات منتشر شده در این مورد واکنش نشان می‌دهد.

احمد اوبالی در تشریح وضعیت کنونی خود می‌گوید: من از خطر مرگ نجات یافتم اما دست و پایم فلج (بی حس) است و امیدوارم بهبود یابم.

رهبر جنبش جدایی طلب گاماج ادعاهای جنبش جدایی طلب گاماج درباره حمله تروریستی به خود را تکرار کرده و مدعی شده است: فردی که این حمله را انجام داده در خانه خود با لباس‌هایی که به خون من آغشته بوده بازداشت شده است.

وی علت این پیام را پخش شایعه بیان کرده و با تکرار ادعای پیشین گفته است: پلیس خواسته است که با کسی در این مورد صحبت نکنیم و برای انتشار شایعه زمینه فراهم نشود. پس از پایان بررسی پلیس همه چیز آشکار می‌شود. دست کم من و فردی که مرا به این روز انداخته زنده هستیم و شاهدانی نیز موجود است. جستجوی شاهدان و افراد پشت پرده این جرم ادامه دارد و برای این کار عجله ندارند.

احمد اوبالی درباره برنامه آینده خود نیز گفته است: این نیز می‌گذرد و ما به راه آذربایجانی گری (جدایی طلبی) ادامه می‌دهیم. یاد همه کسانی که در راه وطن خود جان خود را فدا کردند گرامی باد. ای کاش ما هم جزو کسانی بودیم که در این راه جان دادند.

هفته پیش پلیس ایالت کالیفرنیا آمریکا آراز اوبالی دانش آموخته حقوق را با اتهام حمله مرگبار به پدرش بازداشت کرد. نیروهای پلیس فدرال هم در این مورد تحقیق می‌کنند. پیش از بازداشت آراز (ارس) اوبالی جریان‌های جدایی طلب قومی وابسته به دولت باکو و گروه‌های پان ترک‌ این حمله را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده بودند. همین بازداشت آب سردی بود که بر سر مدعیان ریخته شد. اگر به بیانیه احمد اوبالی هم دقت کنیم پلیس خواهان پایان خبرسازی در این باره است. همچنین وی گفته است که این موضوع هم تمام می‌شود و ما به راه خود ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: پروپاگاندا و شانتاژ؛ چرا احمد اوبالی صحنه سازی می‌کند؟

آقای حماسه ساز

گفته های حماسی احمد اوبالی همیشه برقرار بوده است‌. وی که در سال ۱۳۵۹ به صورت غیرقانونی از ایران به ترکیه پناهنده شده بود هنگام بازدید از “پل تاریخی خدا آفرین” و رودخانه‌ ارس گفته بود: هنگامی که جنبش قومی در ایران شروع شد من در سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱) از رودخانه ارس گذشتم و به آذربایجان آمدم!!!!!

آیا انشعابی دیگر در راه است؟

افتضاحی که در خانواده احمد اوبالی با حمله پسر به پدر و صحنه سازی به قصد فریب مقامات پلیس و افکار عمومی شکل گرفته می‌تواند آینده این جنبش قومگرای جدایی طلب را تحت تاثیر قرار دهد. جنبش گاماج و گوناز.تی.تی وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ممکن است بار دیگر دچار انشعابی دیگر شود. پس از اختلاف میان احمد اوبالی و “منوچهر چهره گانی” اولین انشعاب از این گروه به وجود آمد. منوچهر چهره گانی با تاسیس گروهی دیگر بنام “جنبش ملی آزادی آذربایجان جنوبی” معروف به “گاماح” (گونی آذربایجان میللی آزادلق حرکاتی) مدتی تحت حمایت ترکیه فعال بود اما وی توسط دولت اردوغان رانده شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.