فرقه الغرباء علیه تحریرالشام افشاگری می‌کند (ویدیو)

جمعه 19 خرداد 1402 - 22:30
https://iswnews.com/?p=96089

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” با بالاگرفتن نارضایتی‌ها در مناطق تحت سیطره هیئت تحریر الشام و افزایش دستگیری‌ها و فشارها این گروه علیه گروه‌های منتقدان خود، گروه فرقه الغرباء طی ویدیویی، مسلحین تحریر الشام را تهدید به افشاگری کرد.

ویدیوی تهدید آمیز گروه فرقه الغرباء همزمان با دستگیری یکی از افراد این گروه با نام ابوالصدیق منتشر شد. فرقه الغرباء در بیانیه‌ای که در ۱۵ خرداد ماه منتشر کرد، دستگیری ابوالصدیق را محکوم کرده و آن را ظالمانه دانست.

همزمان با این دستگیری، فرقه الغرباء ویدیوی تهدید آمیز خود را به دو زبان عربی و فرانسوی منتشر و دلیل این امر را دوری از هرگونه خیانت جدید و اتهام واهی در انتساب فرقه الغرباء به داعش از سوی تحریر الشام قلمداد کرد.

این ویدئو در ابتدا به صورت مقدماتی داستان یاسمین دختری که تحریر الشام در سال ۲۰۱۸ به دولت بلژیک تحویل داد را روایت می‌کند و اتهامات وارده به رهبر فرقه الغرباء عمر اومسن مبنی بر ربایش این دختر را تکذیب می‌کند. بر اساس ویدیو، این اقدام تحریر الشام در جهت کسب مشروعیت بین المللی تلقی شده است. فرقه الغرباء وعده داده که نخستین ویدیوی افشاگرانه خود را که به داستان یاسمین تعلق دارد به زودی منتشر خواهد کرد.

شایان ذکر است گروه فرقه الغرباء شامل جنگجویان فرانسوی و بلژیکی است که توسط یک فرانسوی سنگالی الاصل به نام عمر اومسن تاسیس شد.. عمر اومسن ۱۷ ماه را در زندان تحریر الشام به سر برد و در ۲۰۲۲ از زندان تحریر الشام آزاد شد. دولت فرانسه معتقد است که عمر اومسن مسئول جذب ۸۰ درصد از افراطی‌های فرانسوی زبانی است که برای شرکت در جنگ به سوریه و عراق رفتند. وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۶ اومسن را به عنوان یک تروریست جهانی معرفی کرد.

بیانیه فرقه الغرباء در محکومیت دستگیری ابو الصدیق توسط مسلحین تحریر الشام
بخش‌هایی از نسخه عربی فیلم جدید فرقه الغرباء
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.