دیدار وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل در بروکسل

جمعه 26 خرداد 1402 - 13:55
https://iswnews.com/?p=96501

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزرای جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل دیدار و در خصوص ایران گفتگو کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل در ۲۵ خرداد ماه با یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل دیدار و گفتگو کرد. گالانت قبل از سفر به بلژیک گفته بود که انتظار دارد با آستین دیدار و با او درباره ایران گفتگو کند.

گالانت در دیدار با آستین بیان داشت که ایران از طریق نیروهای نیابتی خود در سوریه، لبنان، غزه و کرانه باختری در حال شبیه‌سازی حمله به اسرائیل است.

بر اساس اعلام رسانه‌های عبری زبان، دو طرف در این جلسه توافق کردند به همکاری‌ها با یکدیگر برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدهای ناشی از ایران از جمله برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده، اشاعه سیستم‌های هوایی بدون سرنشین و ارائه کمک‌های کشنده به خاورمیانه و روسیه ادامه دهند.

این سخنان در حالی منتشر می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود اما جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای دستیابی به این سلاح‌ها متهم می‌کند؛ با این حال، مقامات جمهوری اسلامی قویاً این ادعاها را تکذیب کرده‌اند و امام خامنه‌ای نیز فرمودند که استفاده از بمب اتم، حرام قطعی و شرعی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.