به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن به مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال استان حلب، چهار غیرنظامی زخمی شدند.

ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن در بامداد ۲۷ خرداد ماه، شهر تل رفعت و مناطق اطراف آن را در شمال استان حلب سوریه هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

در جریان این حملات، بیمارستان تل رفعت نیز مورد هدف قرار گرفت که طی آن چهار غیرنظامی از جمله یکی از اعضای کادر درمانی زخمی شدند.

شایان ذکر است ارتش سوریه و نظامیان روسی در قالب توافق کاهش تنش که چهار سال قبل انجام شد، مواضع خود را در شهر تل رفعت حفظ کرده‌اند. با این وجود، دور جدید تنش‌ها میان ارتش ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) آغاز شد. نیروهای مسلح ترکیه در دور جدید درگیری‌ها، حملات توپخانه‌ای و پهپادی به شمال سوریه را آغاز کردند که طی آن ده‌ها تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، ارتش و غیرنظامیان سوری کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: حملات هوایی ترکیه به سوریه منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی ارتش سوریه، SDF و غیرنظامی شده است (ویدیو)

آثار حملات ارتش ترکیه به منطقه تل رفعت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.