به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه نیروهای مرزبانی ایران با مسلحین یک گروه تروریستی در مرزهای میانی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

طبق اظهارات سرتیپ رضا شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، نیروهای مرزبانی ایران در جریان یک عملیات اطلاعاتی از قصد ورود یک تیم تروریستی مسلح از حوزه گروهان مرزی مزور هنگ مرزی زاهدان به خاک کشور آگاه شدند و با انجام تمهیدات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق به محل مورد نظر اعزام شده و یک عملیات غافلگیرانه را علیه تروریستها اجرا کردند.

در جریان این عملیات مرزبانان پس از شناسایی منطقه، کمین هدفمندی را علیه افراد مسلح اجرا کردند که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر از مسلحین شد. تروریستها پس از شکست از مرزبانان ایرانی به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

درگیری و فعالیت گروه های تروریستی در مرزهای جنوب شرقی ایران در حالی افزایش می یابد که منابع محلی در افغانستان اخیرا گزارش های متعددی درباره استقرار گروه های تجزیه طلب و تروریست در استان های نیمروز و فراه واقع در غرب افغانستان منتشر کرده اند. علاوه بر این، ایالت بلوچستان پاکستان نیز سالهاست به مأمن و منبع اصلی گروه های تجزیه طلب تبدیل شده است. در صورتی که اقدام مشترکی علیه این گروهها انجام نشود، روزها و ماههای آتی اخبار متعددی از فعالیت گروه های تروریستی خواهیم شنید.

بیشتر بخوانید:
درگیری مرزی ایران و طالبان در شرق زابل تلفات بر جای گذاشت! (ویدیو)
طالبان بافت جمعیتی شمال افغانستان را تغییر می‌دهد!

نقشه: جهت احتمالی درگیری مرزبانی ایران با افراد مسلح تروریست در استان سیستان و بلوچستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس دوشنبه, ۲۹ خرداد, ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷

    من یک سوال دارم چرا سپاه سر کردستان تا تونست هی با پهپاد مقر اون گروه های معارض کرد میزد داخل خاک عراق الان نمیاد اینکار رو تو شرق کشور انجام بده

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.