حمله پهپادی ترکیه به استان حسکه سوریه

سه شنبه 30 خرداد 1402 - 17:33
https://iswnews.com/?p=96779

در پی حمله پهپادی ارتش ترکیه به خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، سه تن از نیروهای SDF از جمله یک فرمانده میدانی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپادهای ارتش ترکیه در ۳۰ خرداد ماه، یک خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در نزدیکی روستای تل شعیر در حومه‌ی قحطانیه واقع در استان حسکه مورد هدف قرار دادند.

در نتیجه این حمله، سه تن از نیروهای SDF از جمله یک فرمانده میدانی به نام “یسرى درویش” و “کابی شمعون”، معاون وی کشته و یک تن دیگر زخمی شد. تاکنون جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

شایان ذکر است طی ۱۰ روز گذشته، حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن به مناطق شمالی سوریه افزایش یافته است. در نتیجه این حملات، ده‌ها تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، ارتش و غیرنظامیان سوری کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:
حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال سوریه؛ چهار غیرنظامی زخمی شدند
حملات هوایی ترکیه به سوریه منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی ارتش سوریه، SDF و غیرنظامی شده است (ویدیو)

با توجه به روند صعودی حملات ترکیه به مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه، احتمال می‌رود عوامل SDF حملاتی را علیه پایگاه‌های ارتش ترکیه در سوریه و یا خاک ترکیه ترتیب دهند؛ این نوع حملات که مسبوق به سابقه می‌باشد، واکنش نیروهای مسلح ترکیه را در پی خواهد داشت و در نتیجه، به افزایش تنش‌ها در شمال سوریه منجر خواهد شد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.