هشدار مقاومت عراق به اشغالگران آمریکایی!

یکشنبه 4 تیر 1402 - 18:40
https://iswnews.com/?p=97180

کمیته هماهنگی مقاومت عراق با انتشار بیانیه‌ای به اشغالگران آمریکایی در خصوص تداوم حضور در عراق و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کمیته هماهنگی مقاومت عراق در ۳ تیر ماه بیانیه‌ای در خصوص حضور آمریکایی‌ها در عراق صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: توقف عملیات‌ها علیه آمریکا، به منزله پذیرش ادامه حضور غیرقانونی و نامشروع نیروهای آمریکایی در عراق نیست. در سایه تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی اخیر در کشور، کمیته هماهنگی بر توجه به منافع ملت عزیز تاکید دارد و با توجه به حساسیت این مرحله و لزوم عبور از آن، یکی از اقداماتی که مقاومت عراق انجام داده توقف عملیات های نظامی علیه حضور آمریکا در عراق است اما نباید اینگونه برداشت شود که این به منزله پذیرش این حضور غیرقانونی و ناقض قانون اساسی قلمداد شود.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق بیان کرد: ما از تجاوزات و مداخلات آشکار آمریکا در امور داخلی عراق و نقض حاکمیت آن، غافل نیستیم. تداوم حضور پایگاه‌های نظامی و نیروهای رزمی و تحرکات نظامی هوایی به ویژه پهپادهای جاسوسی و نیز نقش مخرب سفارت شرور آمریکا در اشاعه رذایل و انحرافات اخلاقی و هجمه به هویت فرهنگی و ارزش‌های و آداب عراق سبب شده است که ما نیز طبق وظیفه شرعی و ملی خود پاسخی درخور دهیم. بر خود واجب می دانیم که در صورت تداوم تخلفات آمریکا که تهدید وقیحانه برای هدف قرار دادن یکی از فرماندهان مقاومت (شیخ اکرم الکعبی) نمونه آن است، با پاسخی درخور و مناسبت به وظیفه قانونی و ملی خود عمل کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به وساطت دولت عراق و تلاش‌هایی که از سوی این دولت انجام می‌شود، در نظر داریم که آخرین فرصت را برای متوقف کردن این گونه اقدامات نقض کننده، به طرف مقابل بدهیم. اما همه بدانند که صبر مقاومت حدی دارد و هر اقدامی، عکس‌العملی به‌دنبال خواهد داشت.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که چندی قبل منابع نزدیک به مقاومت عراق مدعی شدند که سفیر آمریکا در بغداد به برخی طرف‌های سیاسی اعلام کرد: آمریکا چه‌بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌خاطر حمله به منافع ایالات‌متحده، هدف قرار دهد. این تهدید پس از آن صورت گرفت که دبیرکل نُجَباء به صراحت اعلام کرد که به سفیر آمریکا اجازه نمی‌دهد در قامت وکیل و وصی عراق رفتار کند.

گفتنی است طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، گروه‌های مقاومت عراق طی ۹ ماه اخیر تنها ۱۰ حمله علیه کاروان‌ها و مواضع آمریکا در عراق ترتیب دادند که این تعداد در مقایسه با سال‌های اخیر کاهش چشم‌گیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: عملیات‌ گروه‌های مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی در سال ۱۴۰۱

پس از کاهش معنادار حملات، رسانه عراقی “بغداد الیوم” مدعی شد: گروه‌های مقاومت عراق در راستای حمایت از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، حملات خود علیه نظامیان آمریکایی در این کشور را متوقف کرده‌اند. بغداد الیوم افزود: در مذاکرات محرمانه‌ای که بین السودانی و گروه‌های مقاومت مقاومت انجام شده، نخست وزیر عراق به آنها قول داده که از طریق دیپلماتیک، نظامیان آمریکایی را از عراق اخراج کند.

بیشتر بخوانید: توافق محرمانه میان مقاومت و السودانی؛ علت توقف حملات علیه آمریکایی‌ها در عراق!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.