موقعیت گذرگاه انگور اده و جهت درگیری مرزی طالبان و مرزبانی پاکستان

بر اثر درگیری مرزی طالبان و نیروهای مرزبانی پاکستان در گذرگاه مرزی انگور اده واقع در استان پکتیکا، شش نفر از مسلحین طالبان از جمله یکی از فرماندهان میدانی و پنج سرباز پاکستانی کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر درگیری مرزی مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی پاکستان در ۴ تیر ماه، در گذرگاه مرزی انگور اده واقع در شهرستان برمل در استان پکتیکا، شش نفر از مسلحین طالبان از جمله قاری صبغت الله تکل، فرمانده اطلاعات لشکر ۲۰۳ منصوری طالبان و پنج سرباز پاکستانی کشته و زخمی شدند.

این دوازدهمین درگیری مرزی طالبان با نیروهای مرزبانی پاکستان از ابتدای روی کار آمدن حکومت این گروه در افغانستان می باشد. آخرین بار مسلحین طالبان و مرزبانی پاکستان در ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ ه.ش، در گذرگاه مرزی تورخم واقع در شهرستان مهمند دره در استان ننگرهار با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه یک سرباز پاکستانی زخمی و فعالیت های تجاری این گذرگاه برای چند روز از سوی پاکستان متوقف شد. مقامات طالبان پس از وقوع این اتفاقات، هر بار متعهد به رعایت قوانین بین المللی مرزداری و برکناری مسلحین خودسر می شوند اما تاکنون موفق به توقف کامل تنش آفرینی های فرماندهان مرزی خود نشده اند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: درگیری مرزی طالبان با همسایگان افغانستان

نقشه: موقعیت گذرگاه انگور اده و جهت درگیری مرزی طالبان و مرزبانی پاکستان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.