بر اساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، در دو سال گذشته ۳۷۷۴ نفر غیرنظامی از جمله صدها نفر زن و کودک کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان طی گزارشی در اوایل تیر ماه اعلام کرد، طی دو سال گذشته از ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ تا ۳۰ می ۲۰۲۳ میلادی (مصادف با ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ تا ۹ خرداد ۱۴۰۲ ه.ش )، ۳۷۷۴ نفر غیرنظامی از جمله صد ها نفر زنان و کودکان در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

مطابق اعلامیه یوناما، طی دوسال گذشته ۱۰۹۵ نفر غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر آن بر اثر حملات تروریستی، انتحاری و انفجار بمب های دست‌ساز در اماکن عمومی از جمله مساجد، مدارس، مراکز آموزشی و شهرهای بزرگ در افغانستان کشته و ۲۶۷۹ نفر غیرنظامی شامل صدها نفر زن و کودک زخمی شده‌اند.

هر چند آمار تلفات افراد غیرنظامی در حکومت طالبان نسبت به حکومت پیشین افغانستان کاهش یافته است، اما تلفات بیش از ۳۵۰۰ نفر غیرنظامی نگران کننده است و این موضوع نشان‌دهنده چالش‌های امنیتی عمیق در حکومت طالبان و رشد گروه های تروریستی از جمله داعش در افغانستان می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.