تحولات فلسطین، ۸ تیر ۱۴۰۲

پنجشنبه 8 تیر 1402 - 17:14
https://iswnews.com/?p=97462

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار توسعه بی‌رویه شهرک‌سازی برای یهودیان در اراضی اشغالی فلسطین، تخریب گسترده منازل فلسطینی‌ها و انجام عملیات نظامی گسترده در کرانه باختری به منظور قتل و کشتار هزاران فلسطینی شد.

– در ۲۹ خرداد ماه، در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، پنج فلسطینی شهید و ۶۶ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

– در ۲۹ خرداد ماه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در صدر هیأتی وارد تهران شد و با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و بررسی راه‌های تقویت وحدت و انسجام هر چه بیشتر بین گروه‌های مقاومت گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: احمدیان در دیدار با هنیه: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به اشغال فلسطین، مقاومت است

– در ۳۰ خرداد ماه، سه جوان فلسطینی، گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی را در شهرک صهیونیست‌نشین عیلی در حدفاصل نابلس و رام‌الله واقع در کرانه باختری مورد هدف قرار دادند که در نتیجه این عملیات، دستکم چهار صهیونیست کشته و سه تن دیگر به شدت زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری؛ چهار صهیونیست کشته شدند

– بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت: اسرائیل، طی ماه‌های گذشته ثابت کرده است که بدون استثنا با تمام عاملان عملیات (ضد اسرائیلی) تسویه حساب کرده و هرکسی را که به آن آسیب می‌زند، یا به قتل خواهد رساند و یا زندانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: عصبانیت نتانیاهو از عملیات ضد اسرائیلی

– در ۳۱ خرداد ماه، در پی حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خودرویی در حومه‌ی شمالی شهر جنین، سه تن از نیروهای مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: شهادت سه نیروی مقاومت فلسطین در حمله پهپادی اسرائیل به جنین

– در ۴ تیر ماه، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که با توجه به اوضاع امنیتی جاری در کرانه باختری قصد استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود در این منطقه را دارد. طبق اعلام ارتش اسرائیل، دو گردان دیگر از نیروهای این رژیم در کرانه باختری مستقر خواهند شد.
– در ۵ تیر ماه، مقاومت فلسطین در راستای ادامه آزمایش‌های راکتی برای تقویت توان نظامی خود، اقدام به شلیک چند فروند راکت به سمت دریا کرد.
– ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار توسعه بی‌رویه شهرک‌سازی برای یهودیان در اراضی اشغالی فلسطین، تخریب گسترده منازل فلسطینی‌ها و انجام عملیات نظامی گسترده در کرانه باختری به منظور قتل و کشتار هزاران فلسطینی شد.
– در ۵ تیر ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: ایده تشکیل کشور فلسطین باید برای همیشه برچیده شود و رویای فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل خود باید به کلی نابود شود.
– در ۶ تیر ماه، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یکی از نظامیان خود در پادگانی نظامی در النقب اشغالی خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.