تحولات عراق، ۹ تیر ۱۴۰۲

جمعه 9 تیر 1402 - 15:50
https://iswnews.com/?p=97469

نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۶ تیر ماه، آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد با حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق دیدار و گفتگو کرد. بر اساس اعلام رومانوفسکی، اهمیت ازسرگیری صادرات نفت عراق از ترکیه برای بازگرداندن عرضه به بازارهای جهانی و تقویت اقتصاد عراق نیز از موضوعات رایزنی او با وزیر نفت عراق بوده است.
– در ۸ تیر ماه، نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۲- کرکوک:
– در ۲۹ خرداد ماه، یک هیئت امنیتی به ریاست عبدالامیر یار الله، رئیس ستاد کل ارتش عراق وارد استان کرکوک شد.
– در ۴ تیر ماه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: بنابر دستورات فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق مبنی بر تشدید تلاش اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات از عناصر تروریستی، سه تروریست در منطقه ترکلان در استان کرکوک رصد شدند. بنابر این اطلاعات، نیروهای ارتش عراق در منطقه حاضر شده و با این عناصر درگیر شدند که منجر به کشته شدن آنها و انفجار کمربند انفجاری شد. در پی انفجار کمربند انفجاری، یک رزمنده ارتش عراق شهید و یک افسر نیز مجروح شد.
– در ۹ تیر ماه، تعدادی از نیروهای تیپ ۱۵ سازمان حشد الشعبی در منطقه الرشاد واقع در جنوب غربی کرکوک با هدف افزایش امنیت این منطقه مستقر شدند.

۳- سلیمانیه:
در ۴ تیر ماه، فرماندهی نیروهای مرزبانی عراق از دستگیری پنج خارجی در حین تلاش برای ورود غیر قانونی به خاک عراق در استان سلیمانیه خبر داد.

۴- صلاح الدین:
در ۳ تیر ماه، نیروهای اطلاعاتی سازمان حشد الشعبی عراق، دو تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در شهرستان الشرقاط بازداشت کردند.

۵- وزارت خارجه انگلیس از تعیین “استیفن هیچن”، مدیر اداره مبارزه با تروریسم این وزارتخانه به عنوان سفیر این کشور در عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: یک مقام امنیتی انگلیسی سفیر این کشور در عراق شد؛ سوابق سفیر جدید لندن در بغداد چیست؟

۶- کمیته هماهنگی مقاومت عراق با انتشار بیانیه‌ای به اشغالگران آمریکایی در خصوص تداوم حضور در عراق و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: هشدار مقاومت عراق به اشغالگران آمریکایی!

۷- کنگره آمریکا، اصلاحیه‌ای توسط یک قانونگذار جمهوریخواه را به تصویب رساند که از انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به اقلیم کردستان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرح آمریکا برای تسلیح اقلیم کردستان به سامانه‌های پدافندی!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.