رژیم صهیونیستی با آغاز عملیاتی به نام “خانه و باغ”، اهدافی را در اردوگاه جنین هدف حمله قرار داد که طی این حملات دستکم ۹ فلسطینی شهید و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هواگردهای ارتش رژیم اسرائیل در بامداد ۱۲ تیر ماه، سلسله حملاتی را علیه اهدافی در اردوگاه جنین ترتیب دادند. دقایقی بعد، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اسرائیل با پشتیبانی هواگردها، یک عملیات زمینی را علیه اهداف متعلق به مقاومت فلسطین در اردوگاه جنین آغاز کرده است. رادیو عبری زبان کان تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شخصا عملیات نظامی در جنین را پیگیری می‌کند.

همزمان با این حملات، ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای، به طور رسمی آغاز عملیات نظامی زمینی و هوایی علیه جنین به نام “خانه و باغ” را اعلام کرد. بر اساس اعلام امیر بوخبوط، تحلیلگر نظامی اسرائیلی، عملیات نظامی علیه جنین تحت فرماندهی “آوی بلوت” فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی می‌باشد.

از سوی دیگر، کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از آغاز عملیاتی به نام “بأس جنین” در پاسخ به حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین خبر داد.

برخی منابع صهیونیست اعلام کردند که عملیات جدید علیه جنین ممکن است دو الی سه روز طول بکشد. همچنین یک مسئول سیاسی بلندپایه اسرائیلی در گفتگو با شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که هدف از عملیات نظامی علیه جنین، پایان دادن به موقعیت و جایگاه این شهر به عنوان پناهگاهی برای مقاومت است و این عملیات تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داشت.

پس از انجام سلسله حملاتی علیه مواضع مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقر عملیات گروه‌های فلسطینی را در جنین هدف قرار دادند. در ادامه، ارتش اسرائیل مدعی شد با حملات هوایی خود، مقر فرماندهی عملیات واحد گروه‌های مسلح در اردوگاه جنین در کرانه باختری را هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حملات نظامیان رژیم اسرائیل به جنین، دستکم ۱۰ فلسطینی شهید و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. با توجه به وضعیت وخیم تعدادی از مجروحین و استمرار عملیات اسرائیل در جنین، احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

تصاویری از شهدا

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش به منظور آمادگی جهت هرگونه حمله راکتی احتمالی گروه‌های مقاومت در نوار غزه به اراضی اشغالی، اقدام به استقرار و فعال‌سازی سامانه‌های سامانه گنبد آهنین کرده است.

در همین رابطه، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به زودی جلسه‌ای برای برآورد اوضاع امنیتی در نوار مرزی باریکه غزه برگزار خواهد شد تا در صورت لزوم دستورالعمل‌های لازم برای شهرک‌نشینان به منظور آمادگی برای حملات راکتی احتمالی مقاومت در واکنش به حوادث جنین صادر شود.

با توجه به تنش‌های اخیر میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، احتمال می‌رود که در پی این اقدام صهیونیست‌ها، گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، حملاتی را علیه سرزمین‌های اشغالی ترتیب دهند و این مناطق هدف حملات راکتی مقاومت فلسطین قرار گیرند.

حمله هوایی هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنین
ویدیویی از درگیری نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی در جنین
لحظه انتقال زخمی‌های فلسطین به بیمارستان
کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که از آغاز حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به جنین، دو فروند پرنده شناسایی این رژیم را در اردوگاه جنین سرنگون کرده و تحت کنترل گرفته است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.