یادداشت: چرایی حمله نظامی رژیم اسرائیل به جنین؟

دوشنبه 12 تیر 1402 - 12:31
https://iswnews.com/?p=97690

رژیم صهیونیستی همواره به دنبال جلوگیری از گسترش مقاومت، شناسایی و بازداشت عناصر مقاومت در کرانه باختری بوده است اما تا حد زیادی در این امر ناکام بوده است؛ اکنون با گسترش مقاومت در کرانه باختری، عملیات جدیدی توسط اسرائیل علیه مقاومت در جنین آغاز شده است.

کرانه باختری؛ کلید واژه‌ای که طی سال‌های اخیر به تعداد بسیاری توسط فرماندهان و مقامات مختلف محور مقاومت و رژیم صهیونیستی تکرار شده است.

کرانه باختری با حمایت‌ها و برنامه‌های دقیق اعضای محور مقاومت، اکنون به جبهه‌ای مستقل در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شده و قدرتی یافته که موجب نگرانی مقامات و فرماندهان اسرائیلی شده است. اظهار نگرانی‌های مداوم و تاکید فرماندهان این رژیم بر مناطق کرانه باختری نشان‌دهنده موضوعات نگران‌کننده پشت پرده می‌باشد که توسط نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مقامات ارشد ارجاع شده است.

این موضوع در کنار افزایش عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری باعث شد تا نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل، مجموعه طرح‌هایی را علیه مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری اجرایی نمایند.

اسرائیل گمان می‌کرد با عملیاتی کردن این طرح‌ها، در جلوگیری از افزایش قدرت گروه‌های مقاومت و گسترش آن موفق شود اما اقدامات و نقشه‌های دقیق مقاومت در این مناطق، درصد موفقیت نهادهای امنیتی-نظامی رژیک صهونیستی را به حداقل رساند.

پس از ناکامی صهیونیست‌ها در جنگ اطلاعاتی، آنها به افزایش عملیات‌های نظامی، ترور اعضا و فرماندهان ارشد مقاومت و درگیری مستقیم با آنها روی آورند اما این موضوع نیز کوچک‌ترین خللی در برنامه‌های مقاومت به وجود نیاورد.

علی‌رغم عملیات‌های تقریبا روزانه و اقدامات گسترده، در جلوگیری از ارسال سلاح به کرانه باختری و توقف روند رو به رشد مقاومت ناکام بوده است زیرا این پروسه، پیچیده‌تر از آن است که اسرائیل با سلسله عملیات‌های اطلاعاتی-رزمی آن را کشف یا متوقف کند.

اکنون کرانه باختری به یکی از موضوعات مهم و مسئله‌ای چالشی مقامات ارشد اسرائیل تبدیل شده است؛ به ویژه آنکه در سفر اخیر مقامات ارشد مقاومت فلسطین به تهران و دیدار با رهبر انقلاب و سایر مقامات ایرانی، بر موضوع حمایت از کرانه باختری و افزایش قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید شده بود.

پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه مقاومت در جنین، یکی از مقامات اسرائیلی در گفتگو با شبکه عبری زبان کان گفت: هدف ما از عملیات نظامی علیه جنین، پایان دادن به موقعیت و جایگاه این شهر به عنوان پناهگاهی برای مقاومت است و این عملیات تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داشت. این سخنان نگرانی‌های مقامات اسرائیلی پیرامون موضوع حضور و گسترش نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به خوبی نشان می‌دهد.

صهیونیست‌ها بیم آن دارند که حمایت‌های محور مقاومت از نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری افزایش یابد و کرانه باختری به نسخه مشابه‌ای از غزه‌ تبدیل گردد؛ کما اینکه همین الان نیز کرانه باختری به غزه‌ای دیگر برای رژیم اسرائیل تبدیل شده است و اقدامات فعلی رژیم صهیونیستی نیز همانند سایر عملیات‌های گذشته این رژیم علیه مقاومت بی‌نتیجه خواهد بود!

بیشتر بخوانید: ۱۱۰ شهید و زخمی در حمله گسترده اسرائیل به جنین (ویدیو)

تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.