پایان عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین

چهارشنبه 14 تیر 1402 - 16:03
https://iswnews.com/?p=97876

ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی پایان عملیات نظامی خود در منطقه جنین واقع در کرانه باختری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۴ تیر ماه در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی، پایان عملیات نظامی اسرائیل در جنین را اعلام کرد و گفت: نظامیان اسرائیلی اکنون منطقه جنین را ترک کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل با بیان اینکه عملیات “خانه و باغ” در جنین پیچیده و دشوار بود اما به اهداف خود رسیدیم، افزود: در نتیجه این عملیات، ۳۰۰ نفر از ساکنان جنین بازداشت و ۱۲ فلسطینی کشته شدند.

پایان عملیات “خانه و باغ” اسرائیل در جنین در حالی اعلام شده است که رسانه‌های عبری زبان‌ به شکست این عملیات و محقق نشدن اهداف آن اذعان کردند. روزنامه هاآرتص نوشت که عملیات جنین نه آرامش را برای صهیونیست‌ها به ارمغان می‌آورد و نه وضعیت جاری در کرانه باختری را تغییر خواهد داد.

در همین رابطه، روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از لیست بلندبالای افراد تحت تعقیب شاباک، تنها موفق به بازداشت تعدادی از افراد تحت تعقیب در جنین شده است.

شایان ذکر است عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در جنین، بزرگ‌ترین عملیات نظامی در این منطقه از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. طبق اعلام منابع فلسطینی، در این عملیات بیش از سه هزار نظامی، ۲۰۰ دستگاه خودرو و ده‌ها فروند هواگرد شرکت داشتند.

در نتیجه این عملیات که از بامداد ۱۲ تیر ماه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی شهید و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنین یکی از نیروهای ویژه اسرائیلی به نام “دیوید یهودا اسحاق” طی درگیری با نیروهای مقاومت در جنین کشته شد.

بیشتر بخوانید:
ادامه درگیری‌ها در جنین؛ یک نظامی اسرائیل کشته شد
افزایش تعداد تلفات فلسطینی‌ها در سایه استمرار درگیری‌ها در جنین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.