مؤسسه الملاحم بازوی رسانه‌ای القاعده یمن با انتنشار یک ویدئوی ۳۱ دقیقه‌ای حملات مختلف این گروه علیه نیروهای تحت حمایت امارات را به نمایش درآورده و تأکید کرد تنها گروهی که از اهل سنت در جنوب یمن، در برابر اماراتی‌ها ایستادگی می‌کند، القاعده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مؤسسه الملاحم در فیلم اخیر خود تحت عنوان سهام الحق ۲ با انتشار تصاویری از رفتار خشن نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب یمن نسبت به عملکرد دولت مستعفی که با عبارت “الشرعیه” از آن یاد می‌کند انتقاد کرد.

یک نیروی امنیتی القاعده که با صورت پوشیده در این ویدئو سخن می‌گوید، اظهار داشت که عناصر القاعده با ایستادگی در برابر امارات و مزدوران آن در استان شبوه و ابین در واقع از تمام یمنی‌ها حمایت می‌کنند. وی افزود که نیروهای دولت مستعفی وقتی با نیروهای تحت حمایت امارات مواجه شدند از برابر آن‌ها فرار کرده و جبهه را به حال خود رها کردند.

ویدئوی سهام الحق ۲ در ادامه تصاویری از عملیات‌های متنوع اخیر القاعده یمن در برابر نیروهای تحت حمایت امارات در استان ابین و شبوه را به نمایش درآورد. در این ویدئو تصاویر متعددی از انفجار بمب‌های جاده‌ای و کنترل از راه دور در مواجهه با نیروهای تحت حمایت امارات به نمایش درمی‌آید، و عنصر امنیتی القاعده توضیح می‌دهد که در تصاویر برخی انفجارها، میزان خسارت وارده به نیروهای دشمن دیده نمی‌شود و گاهی تصویر انفجار به گونه‌ایست که مخاطب فکر می‌کند خودروی نظامی از معرکه جان سالم به در برده است، ولی اینگونه نیست. این عنصر امنیتی با توضیح یکی از تصاویر، شرح می‌دهد که نیروی امنیتی تحت حمایت امارات در این تصویر کشته می‌شود در حالی که تصاویر دوربین نمی‌توانند این مسئله را به خوبی پوشش دهند.

استفاده از گلوله‌های خمپاره توسط عناصر القاعده علیه نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی و عملیات‌های تک تیراندازی شبانه و یورش‌های شبانه به مراکز نیروهای تحت حمایت امارات نیز بخش‌هایی از این ویدئو را به خود اختصاص می‌دهند. در پایان ویدئو نیز همانطور که انتظار می‌رفت مؤسسه الملاحم تصاویر هوایی از یورش‌های پهپادی القاعده یمن علیه نیروهای دفاع شبوه که بیشتر کارکرد جنگ روانی دارند را به نمایش درمی‌آورد.

گفتنی است که این دومین ویدئوی القاعده یمن در ماه اخیر است که در آن نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی در جنوب یمن را مورد حمله رسانه‌ای قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پهپادهای تبلیغاتی؛ از داعش تا القاعده یمن

لازم به ذکر است که مؤسسه الملاحم به مناسبت عید قربان سخنرانی ۱۴ دقیقه‌ای نیز از ابراهیم احمد محمد القوصی معروف به خبیب السودانی از عناصر قدیمی القاعده منتشر کرد. القوصی در سخنان خود به تحولات اخیر فلسطین پرداخت و مجاهدان فلسطینی را به عملیات‌های استشهادی فراخواند. وی به طور ویژه عید قربان را به الشباب المجاهدین سومالی و شاخه القاعده در مغرب اسلامی به ویژه در منطقه ساحل تبریک گفت، و درگیری‌های ایشان با عناصر داعش را در منطقه ساحل مورد ستایش قرار داد. وی در ادامه به سخنان اخیر بایدن در ستایش همجنس‌گرایی اشاره کرد و از اینکه یک ملت همجنس‌گرا (به تعبیر جو بایدن) بر جهان اسلام تسلط دارد تأسف خورد.

ویدیو: بخش‌هایی از فیلم سهام الحق ۲
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.