منطقه درباسیه واقع در استان حسکه

نیروهای ائتلاف آمریکایی پس از گذشت چهار سال، اولین عملیات گشت‌زنی را با حضور نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه‌ی منطقه درباسیه انجام دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گشت زنی مشترک نیروهای ائتلاف آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۱۷ تیر ماه در حومه‌ی منطقه درباسیه انجام شد.

بر اساس اعلام منابع محلی، این کاروان متشکل از سه خودروی زرهی آمریکایی و چهار خودرو متعلق به نیروهای SDF بوده و راس ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی، در روستای سیرانه در شرق منطقه درباسیه واقع در استان حسکه اقدام به گشت زنی کرد.

شایان ذکر است این اولین عملیات گشت زنی ائتلاف آمریکایی در منطقه درباسیه و پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مواضع خود در شمال شرق سوریه قبل از حملات نظامی ترکیه به شهرهای راس العین و تل ابیض در ماه اکتبر ۲۰۱۹ می‌باشد.

با توجه به تعویق یا لغو شدن طرح عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، احتمال می‌رود ائتلاف آمریکایی به دنبال افزایش حضور نظامی خود در مناطق شمال شرقی سوریه به بهانه‌های مختلف از جمله مبارزه با گروه‌های تروریستی، مقابله با اقدامات روسیه و حمایت از نیروهای SDF جهت امتیازگیری از دولت سوریه و… باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.