ائتلاف آمریکایی سامانه‌های ضد پهپادی FS- Lids که برای مقابله با انواع پهپادها طراحی شده را در منطقه شمال شرقی سوریه مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تصویر منتشر شده از تردد یک خودروی ائتلاف آمریکایی در نزدیکی پایگاه ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور سوریه نشان می‌دهد که این خودرو مجهز به سامانه ضد پهپاد می‌باشد.

بر اساس این تصویر، سامانه FS-LIDS از یک پهپاد کوچک و قابل مصرف به نام Coyote برای رهگیری هدف خود استفاده می‌کند. این پهپاد با برخورد به پهپادهای دشمن یا منفجر شدن در نزدیکی آنها (با اصابت ترکش به پهپادهای هدف) یک اثر جنبشی ایجاد می‌کند. جدیدترین نسخه پهپاد رهگیر Coyote Block 2 به یک موتور جت، جستجوگر راداری و کلاهک مجاورتی مجهز شده است و می‌تواند در برد بیش از ۱۵ کیلومتر با تهدیدات مقابله کند.

پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در منطقه شمال شرق سوریه و منطقه التنف طی ماه‌های اخیر هدف حملات پهپادهای انتحاری قرار گرفتند. در آخرین حمله پهپادی به پایگاه ائتلاف آمریکایی در استان حسکه، یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند نظامی دیگر نیز زخمی شدند و این حمله بهانه‌ای برای شروع درگیری محدود میان آمریکا و محور مقاومت در سوریه شد.

بیشتر بخوانید:
یک گروه تازه تاسیس عراقی حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه را برعهده گرفت!
انتشار برای اولین بار:‌ پهپادی که پایگاه تروریست‌های آمریکایی در سوریه را مورد هدف قرار داد

مدتی است ائتلاف آمریکایی، علی‌رغم مخالفت دولت سوریه، برای گسترش حضور خود در مناطق مختلف این کشور تلاش می‌کند. اعزام و استقرار سامانه FS-LIDS در سوریه در بحبوحه تنش‌های شدید میان هواگردهای آمریکایی و روسی در سوریه رخ داده است. همچنین این اقدام زمانی صورت گرفته است که تحرکات آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به شدت افزایش یافته و بر اساس اعلام منابع محلی، نیروهای آمریکایی در حال ساماندهی نیروهای تحت امر خود و اعزام آنها به خطوط تماس با نیروهای ارتش سوریه و متحدان در استان دیرالزور می‌باشند.

بیشتر بخوانید: تحرکات هوایی مشکوک آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.