پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس دفتر سیاسی حماس

چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 23:10
https://iswnews.com/?p=9906

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه دی ماه آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پاسخ دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه چندی قبل آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با تأکید بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در حمایت کامل از فلسطین و مجاهدان آن، علاج مسأله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن دانستند و تأکید کردند: حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمیکند.
متن کامل نامه رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا الرسول الاعظم الامین و علی آله الطاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدین.

برادر مجاهد عزیز آقای دکتر اسماعیل هنیه دامت توفیقاته
نامه را با این کلام نورانی خداوند آغاز میکنم که گوئی همین امروز خطاب به شما و ما نازل شده است: «وَ لا تَهِنُوا فِی ابتِغاءِ الْقَومِ اِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَاِنَّهُمْ یأْلَمُونَ کَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللّه‌ِ ما لا یَرجُونَ و کانَ اللهُ عَلیماً حَکیماً» ای علیماً بانتصارکم و غلبتکم علیهم باذن الله، و حکیماً فی نهیکم عن الوهن و التّوانی فی هذا الطریق.

در روزهائی که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در غزه، دلبستگان به مسأله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته، لازم میدانم بار دیگر بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در این مسأله‌ی مهم که در صدر مسائل امت اسلامی است تأکید کنم. بیشک مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم و تنها نسخه‌ی شفابخش جراحات وارد بر پیکر آن ملت شجاع و سرافراز است. جنابعالی در نامه‌ی محبت‌آمیز خود برخی از چالشهای بزرگ امت اسلامی را مطرح کرده و به خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب این منطقه و نقشه‌های خباثت‌آمیز آنان در تبعیت از شیطان بزرگ (آمریکا) اشاره نموده و نیز از مجاهدان فلسطینی به‌عنوان مبارزان خط مقدم در برابر فشار و ظلم و جنایت دشمن یاد کرده‌اید. آنچه در این باره نوشته‌اید حقیقت محض و مورد تأیید ما است. ما خود را موظف به حمایت از شما از هر نوع آن میدانیم.

 

 

این وظیفه‌ئی دینی و نیز فریضه‌ئی انسانی و فراتر از حوادث و تحولات سیاسی است و ان‌شاءالله همچون گذشته به این وظیفه عمل خواهیم کرد. دولتها و ملتهای مسلمان و جریانات اسلامی همگی مخاطب و موظف به این وظیفه‌ی بزرگند. امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است، و مسأله‌ی فلسطین در رأس همه‌ی مسائل بین‌الملل اسلامی در مقابل استکبار است. حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمیکند. خیانت برخی سران عرب که اکنون به تدریج در حال آشکار شدن است نیز همین هدف را دنبال میکند. علاج این همه تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن است. ملتها و بویژه جوانان غیور در کشورهای اسلامی و عربی و نیز دولتهائی که نسبت به فلسطین احساس مسئولیت میکنند، باید این وظیفه‌ی بزرگ را کاملاً جدی بگیرند و با مجاهدت حماسی و مدبّرانه دشمن را مجبور به عقب‌نشینی به سمت نقطه‌ی زوال کنند.

از خداوند متعال کمک به شما و همه‌ی نیروهای مقاومت را خواستارم و نزدیک شدن روز پیروزی شما را که امری قطعی است مسألت میکنم.

والسلام علیکم و رحمه الله
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۵ فروردین ۱۳۹۷
۱۷ رجب‌المرجب ۱۴۳۹
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. احمد چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

    روزهای سختی در پیش داریم…
    چیزی تا رویارویی نهایی باقی نمانده..
    به امید خدا پیروزیم!

    پاسخ
  2. Ali.15 پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

    عزیزانی که نظر منفی میدن زیر نظرات دوستان، دقیقا فازشون چیه؟?

    پاسخ
    1. رضا پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

      فازمون اینه که جمله ها بعضا پوپولیستیه

  3. مجیدیاری پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

    باسلام وخسته نباشیدامیدوارم این دفعه که قراره ازسرمایه کشومون بریزیم توی حلقوم اونا حداقل قدرشناس باشن وموشکهای مارا به امسال داعش ندن وخودشون پرچم مخالفان دستشون نگیرن وبدونن که مافراموش نکردیم پشت پا زدنشونو.

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۱۷ فروردین, ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

      هنیه و حماس از بن فاسد هستند لذا سوره یس برای این افراد امده است

    2. فرید جمعه, ۱۷ فروردین, ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶

      بخدا من هنوز یادم نرفته صحنه پرجم تروریست‌ها در دست خالد مشعل. همینطور اظهارات مسئولان حماس و تعیین تکلیف برای ایران برای عدم حمایت از بشار اسد.

    3. Mirza شنبه, ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

      ما هم یادمان نرفته ..

  4. محمد پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

    لطفا نمایه تارنماتون رو عوض کنید. واقعا باعث ناراحتی چشم و پرتی حواس میشه. ممنون

    پاسخ
  5. ناشناس جمعه, ۱۷ فروردین, ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱

    حداقل این عکس رهبر با این دون صفت خائن را بردارید

    پاسخ
  6. عبدی جمعه, ۱۷ فروردین, ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸

    چرا ما همیشه کاسه داغتر از آش میشیم؟
    عربا خودشون دارن با اسرائیل سازش میکنن ما داریم مبارزه می کنیم. ما با اسرائیلیا مسابقه نمیدیم اونوقت تیم فوتبال فلسطین پره اسرائیلیه. ما موشک میدیم به اینا اینام موشکارو میفروشن با پولش میرن امریکا

    پاسخ
    1. Mirza شنبه, ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

      اگر مسلمان هستید، به دنبال چرایی فلسفه دفاع از امت اسلامی در برابر هجمه کفار برید، مطالعه کنید، متوجه میشید.
      یک مثال ساده؛ اگر ایران دست روی دست بگذارد چه فرقی با عربستان خائن که اقدام به کشتار وسیع مسلمانان که نمونه بارز آن قتل عام مردم یمن هست؛ میکند؟
      اصل ، شناختن حق و عمل کردن به حق و حرکت در راستای احقاق آن هست؛ این کاسه ی داغ تر شدن نیست بلکه وظیفه است.

    2. عبدی شنبه, ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

      اقا میرزا فک‌کنم شما فهمیدی که بنده فی نفسه با این کارا مخالف نیستم. فقط درک نمیکنم چرا هزینه هامون درست صرف نمیشه. مثالهایی که ذکر کردم مصداق اشتباه در صرف هزینه ها بود نه مقدمه چینی برای زیر سوال بردن کل مساله

    3. Mirza شنبه, ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

      مشخصا در اینکه در بسیاری از موارد مدیریت درستی بر هزینه کرد سرمایه ها نیست حرفی نداریم اما کلیت مسئله فلسطین چیز دیگری ست

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.