رسوایی جنبش ضد فلسطینی عتیدنا

یکشنبه 8 مرداد 1402 - 11:52
https://iswnews.com/?p=99430

پروژه‌ی صهیونیستی «عتیدنا»، پروژه محو هویت نسل‌های نوظهور فلسطینی‌ به شیوه‌های حیله‌گرانه و تربیت عرب صهیونیستی، توسط روزنامه «هآارتص» افشا گردید.

بحث فقط در مورد یک ابتکار فاسد صهیونیستی با هدف فساد نیست، بلکه یک پروژه دولتی دست‌راستی استراتژیک بی‌سابقه است که هدف مخرب آن ایجاد یک «شهروند عرب جدید» در سرزمین‌های اشغالی است؛ یعنی یک «عرب خوب» که هویتش هیبریدی بدون مطالبات حقوق بشری، بدون هویت یا وابستگی تاریخی و ملی است.

همانطور که روزنامه هآارتص در ظاهر می گوید، این ایده فوق‌العاده به نظر می رسد، زیرا هدف آن «آماده ساختن رهبران عرب و یهودی برای ایجاد یک جنبش جدید در جامعه فلسطین است که به دنبال ادغام جوانان عرب در جامعه صهیونیستی به عنوان شرکای با حقوق برابر است.»

پروژه دولتی دست‌راستی صهیونیستی بی سر و صدا و پنهانی در تلاش است تا از طریق شبکه «عتیدنا» یک جنبش جوانان عرب صهیونیستی را در «سرزمین‌های ۴۸»، ساکنان اصلی سرزمین‌های اشغالی که تحت سلطه صهیونیسم زندگی می‌کنند، ایجاد کند که در ظاهر به نظر می‌رسد فقط یک جنبش فرهنگی، آموزشی جوانان است.

به گزارش تارنمای شبکه «عتیدنا»، این امر با بورسیه‌های دانشجویی، سفرها و کارگاه‌های آموزشی آموزشی و سرگرمی تحت‌عنوان «تشکیل رهبران جوان عرب» شروع می‌شود.

با کمی دقت متوجه می‌شویم که این پروژه صرفاً به معنای یهودی کردن کشور است، درست مانند پروژه «پیمان خون» با «دروزی‌های فلسطینی»، که در آن هیچ برابری از نظر وضعیت یهودیان برای آنها وجود ندارد.

به‌نقل از بیانیه «بلوک دموکراتیک»، این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در پس تلاش برای محو هویت شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی یک هدف انتخاباتی روشن نهفته است و آن ایجاد یک نیروی راست عربی که به احزاب راست رای می‌دهد، باشد. عتیدنا می‌نویسد ما امیدواریم که جنبش اجتماعی به یک جنبش سیاسی تبدیل شود و بخشی از ائتلاف و بخشی از دولت باشد. گفتنی است که مدیران محتوای جنبش هم قبلاً از روند اخراج اعراب از کشور (انتقال) حمایت کرده‌اند.

روزنامه هاآرتص با افشای شخصیت‌های جنبش «عتیدنا» خاطرنشان کرد که آنها شخصیت‌های آموزشی، آغازگر اجتماعی، شخصیت‌های عرب و همچنین شخصیت‌های یهودی از اردوگاه ملی صهیونیستی در اراضی اشغالی هستند و این روزنامه در این زمینه با تعجب سوال می‌کند که آیا مشارکتی بین جامعه عرب در داخل و اردوگاه ملی صهیونیستی وجود دارد؟

گزارش مذکور دلایل تأسیس جنبش به دست شخصیت‌های شهرک‌نشین راست افراطی مانند «آمیچای شیکلی»، «ارز اشل»، «آمیت دره» و… را نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه، یکی از بنیانگذاران این جنبش، آمیچای شیکلی، وزیر برابری اجتماعی رژیم است که پیش از این خواستار انتقال ساکنان «وادی آرا»، «کفر قاسم»، «طیبه» و «بقاع الغربیه» به تشکیلات خودگردان فلسطین شده بود و یکی از تأثیرگذارترین‌ها در این جنبش به شمار می‌رود.

«آمیچای شیکلی» رهبری جنبش «پیکان اشل» از شهرک «کفار ادومیم» را نیز بر عهده دارد و او کسی است که پروژه‌های بازسازی پیش از نظامی را تحت فشار قرار می‌دهد و یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در راست رژیم و یکی از افرادی است که دانشجویان یهودی را تشویق به بازدید از مسجد «ابراهیمی» در الخلیل می‌کند. او همچنین روی نزدیکی بین اعضای راست‌گرای کنست «نفتالی بنت» و «آیلت شاکد» کار می‌کند.

مدیر کل این جنبش «آمیت دره»، یکی از بنیانگذاران سازمان سربازان ذخیره رژیم است که علیه سازمان‌های چپ کار می کرد و با سربازانی که با نام «شکن» شناخته می‌شدند، مبارزه می‌کرد. او پس از افشای حملات و تجاوزات پرسنل ارتش و رهبران آنها علیه حق فلسطینیان سکوت کرد.

نویسنده محتوای این جنبش «حنان امیور» روزنامه‌نگار راست‌گرا است که از اخراج اعراب از کشور حمایت می‌کند و بیانیه‌های نژادپرستانه زیادی از او علیه اعراب و فلسطینی‌ها صادر شده است.

در سال‌های اخیر، تلاش‌های آشکاری در اردوگاه جناح راست صورت گرفته است که هدف استراتژیک آن ایجاد یک تغییر عمیق ایدئولوژیک در بین عموم عرب در اراضی اشغالی، از طریق سلب مالکیت شهروندان است.

این جنبش از شخصیت‌های یهودی آمریکایی حمایت و بودجه دریافت می‌کند، از این رو یک جنبش عربی-صهیونیستی راه‌اندازی شد که هدف آن ایجاد یک تغییر عمیق در جامعه عرب فلسطین در داخل است.

همانطور که روزنامه تایید کرده است، این جنبش برای ترویج ارزش‌های راست‌گرای صهیونیستی، تشویق جذب نیرو برای ارتش رژیم و اعزام ماموریت‌ها به اردوگاه‌های کشتار یهودیان در برلین تلاش می‌کند. بنابراین، این جنبش اهدافی بلندمدت دارد و با هدف آماده‌سازی نسل جدیدی از اعراب صهیونیست فلسطینی یا به عبارتی «عرب خوب» فعالیت می‌کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.