حمله پلیس باکو به عزاداران خانه سیده شهلا

جمعه 6 مرداد 1402 - 01:48
https://iswnews.com/?p=99547

پلیس آذربایجان در ادامه حملات برای سرکوب شیعیان آذربایجان، روز تاسوعا به عزاداران حسینیه خانگی سیده شهلا فرج اوا در شهرک بینه رایون صابونچی باکو در نزدیکی فرودگاه حیدر علی اف حمله کردند.

بنابر فیلم منتشر شده توسط سیده شهلا فرج اوا، نیروهای پلیس یکی از بانوان با اسم خوشقدم قلی اوا که در مراسم خانگی وی شرکت کرده بود را با زور و خشونت بازداشت کرده‌اند.

سیده شهلا درباره شیوه بازداشت گفته است: “من در حسینه خانگی خود با تعداد کمی مراسم برگزار می‌کنم. خوشقدم وقتی به خانه بازمی‌گشت توسط مامورین پلیس مورد حمله قرار گرفته و دهان او را بستند و روی گلوی او فشار دادند و به زور با خود بردند. همچنین یکی از مامورین با ماشین پلیس به سوی من و پسرم رسول رانده و قصد زیر گرفتن مرا داشت و پلیس از این صحنه فیلمبرداری می‌کرد.”

وی با مقایسه برگزاری مراسم محرم و پخش نذری در گرجستان و رفتار پلیس این کشور با عزاداران حسینی می‌افزاید: “پلیس گرجستان آسایش و امنیت عزاداران را تامین کرده و با احترام برخورد می‌کند اما پلیس آذربایجان با فیلمبرداری این صحنه ها تصاویر را در اختیار اسرائیل می‌گذارد‌. من شما (پلیس) و این دولت را به این شب عزیز (شب عاشورا) واگذار می‌کنم.”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. صاد جمعه, ۶ مرداد, ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

    علی لعنت الله علی القوم الظالمین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.