سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در راهپیمایی عاشورایی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سیدحسن نصرالله سخنرانی خود را با تسلیت روز عاشورا به حضرت محمد (ص)، امیر المومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام زمان (عج) و امام خامنه‌ای آغاز کرد.

نصرالله در ادامه سخنرانی گفت: ما با حضور پرشور در این مراسم، وفاداری و پایبندی خود را اعلام می‌داریم. حضور پرشور شما و مشت‌های گره‌کرده بیانگر صبر، ثبات و پایداری در میدان، تاب‌آوری و عزم راسخ برای ادامه این راه است.

وی طی این سخنرانی به مسئله هتک حرمت قرآن کریم پرداخت و تاکید کرد: دولت‌های سوئد، دانمارک و کل دنیا باید بدانند ما امتی هستیم که تعرض و اهانت به سمبل‌ها و مقدساتمان، پیامبرمان و قرآن کریم را بر نمی‌تابیم. اگر در دنیا امت‌هایی هستند که اهانت به سمبل‌هایشان برایشان مهم نیست و در دفاع از آن تکان نمی‌خورند و تعرضات برایشان اهمیتی ندارد، امت میلیاردی مسلمانان این طور نیست.

دبیرکل حزب‌‌الله همچنین تاکید کرد: با اصرار صهیونیست‌ها به هتک حرمت مسجد الاقصی، در نشست شورای همکاری اسلامی باید در قبال این هجمه‌ها موضع‌گیری شود. رژیم صهیونیستی رژیمی باطل، ویروس فساد در منطقه ما و غده سرطانی است. تا این غده سرطانی ریشه‌کن نشود، منطقه آرام نخواهد گرفت. افراد آزاده در سراسر جهان باید ملت ستم‌دیده و صبور فلسطین را حمایت و یاری کنند. مردم فلسطین امروز بیش از پیش به مقاومت ایمان دارند و به آن تکیه کرده‌اند. آن‌ها شهید می‌دهند و با سلاح سرد، بمب، اسلحه و سنگ جهاد می‌کنند.

سید حسن بیان کرد: این لبنان است که مورد تجاوز قرار گرفته و اسرائیل همچنان بخشی از خاک ما را تحت اشغال دارد. آن‌ها بخشی از منطقه الغجر را اشغال کرده‌اند و با وقاحت از اقدامات تحریک‌آمیز سخن می‌گویند. من به صهیونیست‌ها می‌گویم که حواستان به حماقت‌هایتان باشد. مقاومت در انجام وظایف، بازدارندگی و آزادسازی خاک کوتاهی نخواهد کرد. مقاومت آماده هر گزینه‌ای است و در برابر هیچ حماقتی سکوت نخواهد کرد.این اسرائیل است که حریم هوایی ما را نقض می‌کند و همچنان خاک لبنان را تحت اشغال دارد.

وی گفت: در برابر تمام چالش‌های موجود، وظیفه ما ایجاب می‌کند که همیشه در میدان حضور داشته باشیم. زمانی که دشمن ما در برابر دو گزینه یعنی جنگ و ذلت‌پذیری قرار دهد، ما نیز انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم هیهات منا الذله. در دفاع از قرآن که حسین (ع) در راهش به شهادت رسید، می‌گوییم لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.