هشدار سپاه به ناوگروه آمریکا در تنگه هرمز (ویدیو)

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 12:07
https://iswnews.com/?p=101593
موقعیت تنش نیروی دریایی سپاه و ناوگروه ارتش آمریکا در تنگه هرمز

در پی هشدار نیروی دریایی سپاه به ناوگروه ارتش تروریستی آمریکا در نزدیکی میدان گازی هنگام، بالگردهای آمریکایی بر عرشه ناو بالگردبر یو اس اس باتان فرود آمده و منطقه را ترک کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان مراسم بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) تهران، تصاویری از رصد ناوگروه آمریکایی در تنگه هرمز و اجبار آنها به اجرای دستورات نیروی دریایی سپاه منتشر کرد.

دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در این بار گفت: «در این رصد ناو بالگردبر آمریکایی‌ها (ناو هواپیمابر یو اس اس باتان (USS Bataan)) مبادرت به پرواز بالگرد می‌کنند اما بعد از اخطار ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آنها مجبور به نشاندن بالگردها به روی ناو خود می‌‌شوند.» به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، آخرین خروج آمریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر، اولین ورود به خلیج فارس می باشد.

لازم به ذکر است، اخیرا ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا سه هزار نظامی جدید در پایگاه های خود در غرب آسیا مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: لشکرکشی آمریکا برای ورود مستقیم به جنگ یمن

ویدیوی سپاه از تنش دریایی با ناوگروه آمریکایی در ۲۶ مرداد ماه ضبط شده است . این تنش در نزدیکی میدان گازی هنگام در آب های استان هرمزگان رخ داده و نشان می‌دهد که قایق های تندرو ایرانی به شدت به ناوگروه آمریکا نزدیک شده‌اند و پهپادهای شناسایی و تهاجمی نیز درست بالای این ناو در حال پرواز پشتیبانی هستند و هشدار ایرانی به آمریکایی ها و تبعیت آنها از این دستورات را ضبط کرده اند.

این تنش در بحبوحه تقابل فزاینده دریایی بین ایران و آمریکا در منطقه غرب آسیا رخ داد. آمریکا جنگنده های F-35 و F-16 را به همراه چندین کشتی جنگی و سه هزار نیروی کمکی به منطقه ارسال کرده است و به زعم خود قصد دارد تا از آب های بین المللی در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی اش در یمن حراست کند. اقدام تنش زای آمریکا با واکنش شدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انصارالله یمن روبرو شده و با رونمایی موشک کروز ابومهدی و همچنین رزمایش دریایی سپاه همراه شده است. این مسئله یعنی ایران آمادگی کامل هرگونه رویایی دریایی با آمریکا و متحدینش را دارد.

بیشتر بخوانید: نیروی دریایی سپاه دزدی ارتش آمریکا در دریای عمان را ناکام گذاشت + ویدیو

ویدیو: اخطار نیروی‌ دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناوگروه آمریکا در تنگه هرمز
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.