همزمان با درگیری و تبادل آتش حزب الله و ارتش اسرائیل در جبهه شمال فلسطین، دومین حمله راکتی از خاک سوریه به مواضع صهیونیستها در منطقه جولان اشغالی انجام شد.

نیروهای حزب الله لبنان در درگیری های امروز تمرکز خود را بر هدف قرار دادن پاسگاه های مرزی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی کردند و در این راستا پاسگاه های نیروهای اسرائیلی در منطقه جل العلم در شمال رأس الناقوره، مانارا، العباد، برانیت، الراهب را با دستکم ۱۰ موشک هدایت شونده مورد حمله قرار دادند.

ارتش اسرائیل نیز با حملات هوایی و توپخانه ای مناطق یارون، عیتا الشعب، رامیه، مروحین، ضهیره، رمیش، کفرشوبا و حلتا، الحرجیه و الرویسه را مورد حمله قرار دادند. پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی با چهار بمب ارتفاعات جبل سدانه در شمال منطقه کفرشوبا حمله کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتس در گزارشی درباره جبهه شمال فلسطین اشغالی نوشت: «از ابتدای جنگ تاکنون ۲۳ شهرک و مکان نظامی ارتش اسرائیل مورد تیراندازی و بمباران از خاک لبنان قرار گرفته است.»

نقشه: موقعیت مناطق مورد درگیری حزب الله و اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق الحرجیه و الرویسه با دو بمب فسفری آتش زا

همزمان با درگیری های شمال فلسطین اشغالی، نیروهای مقاومت در سوریه با پنج فروند راکت مواضع اسرائیل در جولان اشغالی را مورد حمله قرار دادند. شهرداری جولان اشغالی طی بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد، شلیک راکت ها از سوریه به منطقه متزر، نیوت جولان، ابیک، بنی یهودا و جفعات یوآف انجام شده و منجر به قطع برق در برخی مناطق شده است.

بعد از آغاز نبردها در فلسطین، این دومین حمله راکتی نیروهای مقاومت از خاک سوریه به مواضع اسرائیل در جولان اشغالی است. این حمله و پاسخ ضعیف اسرائیل به آن نشان داد که اسرائیل توانایی محدودی در پاسخگویی به حملات چند وجهی دارد و در روزهای آینده می توان از این منظر ضربات سخت تری به آنها وارد کرد.

نقشه: موقعیت منطقه جنوبی سوریه و جولان اشغالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: آتش سوزی در اثر راکت های شلیک شده از خاک سوریه به مواضع اسرائیل در جولان اشغالی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. صدر چهارشنبه, ۳ آبان, ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

    لطفا میزان تلفات صهیونیست ها را هم اعلام کنید.چون فقط اخبار حملات حزب الله منتشر میشه ولی چیزی در مورد تلفات صهیونیست ها گفته نمیشه! در حالی که حزب الله تا الان رسما حدود ۴۰ نفر شهید داده!

    پاسخ
    1. Wahriz چهارشنبه, ۳ آبان, ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

      سلام اسرائیل جزئیات و تلفات درگیری های شمال فلسطین را اعلام نمی‌کند.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.