حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناوشکن های ارتش آمریکا

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 23:54
https://iswnews.com/?p=115019

نیروهای مسلح یمن با چند فروند موشک و پهپاد انتحاری دو ناوشکن ارتش آمریکا را در دریای سرخ مورد حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی ارتش یمن در یک عملیات نظامی مشترک، با چند فروند موشک دریایی و پهپاد انتحاری دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح یمن در پاسخ به ندای آزادگان از جمله ملت بزرگ یمن برای حمایت و کمک به مردم فلسطین، از گسترش عملیات علیه همه اهداف متخاصم دریغ نخواهند کرد و تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین حملات خود را ادامه خواهند داد.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در پاسخ به این حمله نیروهای یمنی، ساعتی پیش مناطق الجبانه و رأس عیسی در شمال الحدیده را بمباران کردند. ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در این خصوص مدعی است که در بین ساعت ۱۵ تا ۱۷ (به وقت صنعا) روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه، نیروهای ارتش آمریکا یک موشک بالستیک ضد کشتی و سه پهپاد انتحاری را که از مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن به سمت ناوشکن یو اس اس کارنی در دریای سرخ شلیک شده بودند، ساقط کردند. سنتکام مدعی است که در این حمله هیچ تلفات و یا آسیبی به این ناوشکن وارد نشده است. بعد از این حمله نیز در بین ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۱:۴۰ دقیقه، نیروهای سنتکام سه موشک ضد کشتی و سه شهپاد (شناور هدایت‌ پذیر از دور) را منهدم کردند. احتمالا این حمله مربوط به بمباران ماطق الجبانه و رأس عیسی در شمال الحدیده است.

عملیات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه ناوشکن های آمریکایی، ۴۴مین عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب است.

بیشتر بخوانید: حمله نیروهای مسلح یمن به ناوگان نظامی ارتش آمریکا و کشتی اسرائیلی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.