تحولات سوریه، ۴ بهمن ۹۹

شنبه 4 بهمن 1399 - 21:21
https://iswnews.com/?p=41064

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شب گذشته، مسلحین قصد نفوذ به بزرگراه M4 در نزدیکی عین عیسی را داشتند که پس از درگیری با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ناکام ماندند.

– ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن، شهر تل رفعت در شمال حلب را بمباران کردند. طبق اطلاعات اولیه ۳ غیرنظامی شهید و ۶ نفر مجروح شدند.

– روز گذشته، پهپادهای ارتش ترکیه یک محله در شهر عین العرب را بمباران کردند که بر اثر آن شماری از غیرنظامیان مجروح شدند. پس از این حمله نیز پهپادهای ترکی در آسمان عین العرب مشاهده شدند.

– شب گذشته، مسلحین قصد نفوذ به بزرگراه M4 در نزدیکی عین عیسی را داشتند که پس از درگیری با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ناکام ماندند.

– بامداد امروز، روستای مشرفه در نزدیکی سیلوهای گندم و جاده M4 توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه به شدت بمباران شد.

– ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در استان حماه و ادلب مورد هدف قرار داد. از تعداد تلفات احتمالی اطلاعاتی در دست نیست. همزمان با این بمباران، پهپادهای روسیه بر فراز مناطق به پرواز در آمدند.

– یک هواپیمای ترابری حامل تجهیزات نظامی متعلق به ارتش روسیه در فرودگاه قامشلی در شمال حسکه فرود آمد.

– منابع خبری از شهادت دو فرمانده لواء القدس فلسطینی بر اثر هدف قرار گرفتن خودروی آنها توسط مسلحین وابسته به ترکیه در حومه حلب خبر دادند.

– منابع نزدیک به مسلحین مدعی شدند که در انفجار خودروی نیروهای ارتش سوریه در السخنه توسط داعش، یک نفر شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. در ۲۴ ساعت اخیر، بیش از ۲۵ حمله هوایی توسط روسیه علیه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در صحرای سوریه صورت گرفته است.

– رسانه‌های سوریه اعلام کردند: گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع ارتش در طرطوس کذب محض است.

– بر اساس اطلاعات مرکز مصالحه روسی در سوریه، مسلحین ۲۱ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۴ مورد مربوط به استان حلب، ۳ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۷ مورد مربوط به حماه و ۷ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

– وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: میخائیل بوگدانف دیروز در دیدار با دکتر ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو بر حمایت کشورش از حاکمیت ملی و وحدت اراضی سوریه و آمادگی روسیه برای ادامه حمایت از ملت سوریه در مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کرد.

– سانا: در سایه ادامه قطع آب و تعطیل پمپاژ آب علوک برای ششمین روز متوالی توسط اشغالگران ترکیه، شورای شهر حسکه تعدادی تانکر حامل آب برای تامین آب خانگی شهروندان این شهر ارسال کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.