توافق رسانه‌ای جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 15:03
https://iswnews.com/?p=89641

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هیئتی از خبرنگاران آذربایجانی تحت نظارت سفارت عربستان سعودی در باکو به ریاض سفر کرده و با خالد الحمدی، معاون وزیر رسانه این کشور پیرامون روابط بین الملل دیدار کردند.

هیئتی از خبرنگاران آذربایجانی از جمله رشاد مجید، رئیس شورای مطبوعات آذربایجان برای شرکت در دومین کنفرانس رسانه‌ای عربستان و همچنین دیدار با خالد الحمدی، معاون وزیر رسانه عربستان سعودی به ریاض سفر کردند.

خالد الحمدی، معاون وزیر رسانه عربستان سعودی در این دیدار ضمن میزبانی از خبرنگاران آذربایجانی و شاهین عبدالله اف، سفیر آذربایجان در ریاض، بر اهمیت نظام مند کردن روابط رسانه های دو کشور تاکید کرد. این مقام دولتی در سخنان خود به روابط نهاد مورد نمایندگی خود با سفارت جمهوری آذربایجان در عربستان اشاره کرد و گفت: “نمایندگی دیپلماتیک در عربستان، در هنگام انتشار اطلاعات نادرست همانند مناقشه آذربایجان و ارمنستان می‌تواند به سرعت اشتباهات را برطرف کند و اطلاعات صحیح را به افکار عمومی برساند.”
الحمدی گفت: “علاقه زیادی به عربستان سعودی در آذربایجان وجود دارد و خبرنگاران و رسانه‌های آذری نیز علاقه مند به روابط با این کشور هستند.”

در این دیدار طرفین بر افزایش همکاری‌ها و افزایش جلسات در راستای سازماندهی کار رسانه‌‌ای متقابل و توسعه ارتباطات با یکدیگر تاکید و توافق کردند. در پایان این دیدار نیز هیئت آذربایجانی هدایای خود شامل فرش و کتاب‌های موسسه شرق شناسی ANAS در مورد قره باغ، شوشا، خوجالی و… را به معاون وزیر رسانه‌ای عربستان تقدیم کردند.

روابط رسانه‌ای عربستان سعودی و جمهوری آذربایجان در حالی روبه افزایش است که دو طرف در حوزه رسانه‌ای از پشتیبانی صهیونیست‌ها برخوردار هستند و در بزرگنمایی و بازتاب غلط حوادث داخلی اخیر ایران نقش مهمی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: مروری بر تحولات اخیر ایران و جهان با رویکرد جنگ ترکیبی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.