حمله هوایی رژیم اسرائیل به پایتخت سوریه

دوشنبه 8 خرداد 1402 - 04:07
https://iswnews.com/?p=95288

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه‌ی شهر دمشق شلیک کردند.

بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، “حوالی ساعت ۲۳:۲۴ (به وقت محلی) یک‌شنبه، دشمن صهیونیستی با چند فروند موشک از سمت جولان اشغالی، اهدافی در حومه‌ی دمشق را مورد حمله قرار داد و پدافند هوایی اکثر موشک‌ها را ساقط کرد. این حمله منجر به وقوع خسارات مادی شد.”

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما گفته می‌شود مواضع ارتش سوریه در منطقه حفیر الفوقا واقع در شمال دمشق، هدف حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

این اولین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه پس از نبرد پنج روزه با گروه‌های مقاومت فلسطین (ثار الاحرار) می‌باشد. به نظر می‌رسد پس از اطمینان خاطر ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر عدم آغاز نبردی جدید با مقاومت فلسطین، این رژیم تمرکز اصلی خود را بر سوریه معطوف کرده است. بنابراین احتمال می‌رود طی روزهای آتی حملاتی از سوی ارتش اسرائیل علیه اهدافی در خاک سوریه به بهانه‌های مختلف از جمله حمله به مراکز طراحی و تولید موشک، پایگاه‌های پهپادی و … صورت گیرد.

شایان ذکر است در ۱۲ اردیبهشت ماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در استان حلب شلیک کردند که در نتیجه آن یک نظامی سوری شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: شهادت یک نظامی سوری در حمله هوایی اسرائیل به حلب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.