ضربه مرگبار حزب الله به ارتش اسرائیل
در جریان حملات بامداد امروز ارتش اسرائیل به شهرک کفرتبنیت، چهار نظامی اسرائیلی بدست رزمندگان حزب الله کشته شدند.
در جریان حملات بامداد امروز ارتش اسرائیل به شهرک کفرتبنیت، چهار نظامی اسرائیلی بدست رزمندگان حزب الله کشته شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر علیرغم تفاهم بین ایران و آمریکا و همچنین توقف حملات حزب الله به شهرکهای شمالی فلسطین اشغالی، حملات به خاک لبنان را ادامه داده و بیش از ۱۲۳ بار آتش بس را در این محور نقض کردند. آخرین حملات و تحرکات ارتش صهیونیستها در سه محور کفرتبنیت، حداثا و مجدل زون بوده است و مشروح اخبار این محورها به شرح زیر است:
رزمندگان حزب الله در جریان نبردهای ۲۳ خرداد ماه، با اجرای ۲۲ عملیات مختلف نظامی با حملات و پیشروی ارتش اسرائیل در محور کفرتبنیت و مجدل زون مقابله کردند.
رزمندگان حزب الله در ۲۱ خرداد ماه، با اجرای ۲۴ عملیات مختلف ضد ارتش رژیم صهیونیستی به مقاومت در برابر حملات و تحرکات آنها در جبهات طیرحرفا، رشاف، بنت جبیل، العدیسه و زوطر و یحمر الشقیف پرداختند.
رزمندگان حزب الله در جریان نبردهای ۱۹ خرداد ماه، با اجرای ۱۴ عملیات نظامی مختلف با تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در جبهات مختلف جنوب لبنان مقابله کردند و پیشروی آنها در جاده ساحلی جنوب غربی لبنان را به شکست کشاندند.
کاروانهای زرهی ارتش اسرائیل از بامداد امروز حمله سنگینی را به شهرک میفدون در حومهی جنوبی نبطیه آغاز کردهاند.
رزمندگان حزب الله طی ۲۵ عملیات مختلف به درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در جبهات مختلف جنوب لبنان ادامه دادند.
در ادامه پیشروی نیروهای اسرائیلی در شمال رود لیتانی در محور نبطیه، نیروهای رژیم موفق به تصرف قلعه الشقیف شدند و عملا منطقه یحمر سقوط کرده است و ارنون نیز شرایطی مشابه دارد. درگیریها همچنان در زوطر شرقی و منطقه مزرعه الحمرا ادامه دارد.
درگیری سنگین بین نیروهای اسرائیلی و رزمندگان حزب الله در جبهه جنوبی و شرقی شهرک زوطر ادامه دارد.
ارتش رژیم اسرائیل در راستای توافق آتش بس میان رژیم اسرائیل و لبنان از تمامی شهرکها و روستاهای جنوب لبنان عقب نشینی کرد؛ اما نیروهای اشغالگر با ایجاد پنج پایگاه نظامی در جنوب لبنان همچنان در خاک این کشور حضور دارند.
ارتش اسرائیل به کمیته نظارتی آمریکا بر توافق آتش بس اعلام کرد که نظامیان این رژیم در پنج نقطه از مناطق مرزی جنوب لبنان مستقر خواهند ماند.
علیرغم برقراری توافق آتش بس در جنوب لبنان و اتمام مهلت حضور نیروهای اسرائیلی در خاک لبنان، برخی مناطق مرزی در کنترل صهیونیستها قرار دارد.
نظامیان ارتش اسرائیل پس از تخریب اکثر محلا شهرک الخیام، از این منطقه عقب نشینی کردند.
ارتش اسرائیل با سوءاستفاده از توافق آتش بس، دست به حمله و تخریب گسترده مناطق مسکونی در نوار مرزی جنوب لبنان زدهاند.
همزمان با پذیرش طرح پیشنهادی آتش بس موقت در جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین اشغالی، ارتش اسرائیل از برخی مناطق در جبهه جنوب غربی و شرقی لبنان عقب نشینی کرد.