تحولات سوریه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۲

جمعه 10 شهریور 1402 - 14:19
https://iswnews.com/?p=102417

پس از افزایش تنش‌ها در محورهای جنوبی ادلب و وقوع درگیری‌های پراکنده میان مسلحین و نظامیان سوری، مواضع مسلحین در منطقه الباره و الفطیره واقع در استان ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۱- حلب:
– در ۶ شهریور ماه، بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، “حوالی ساعت ۰۴:۳۰ دوشنبه به وقت محلی، دشمن صهیونیستی با چند فروند موشک از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به آسیب دیدگی باند فرود شد.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب

– در ۵ شهریور ماه، هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا با ورود غیرقانونی به خاک سوریه از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه، از شهر اعزاز واقع در شمال استان حلب بازدید کردند.
– در ۳ شهریور ماه، در پی حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به منطقه کفرتعال واقع در استان حلب، ۴ تن از نیروهای هیئت تحریر الشام کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نیروی تحریر الشام کشته و زخمی شدند

۲- ادلب:
– در ۱ شهریور ماه، مواضع مسلحین در منطقه الباره واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۱ شهریور ماه، معاون رئیس مرکز مصالحه روسیه در سوریه از کشته شدن ۱۷ تن از عناصر مسلحین هیئت تحریر الشام در حمله جنگنده‌های روسی به مناطق مختلف استان ادلب سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: کشته شدن ۱۷ نیروی تحریر الشام در حمله هوایی روسیه به ادلب

– رسانه‌های نزدیک به مسلحین مدعی شدند که نیروهای هیئت تحریر الشام، یک تروریست ایرانی و یک تروریست عراقی را در گذرگاه باب الهوی واقع در استان ادلب به عوامل سازمان اطلاعات ترکیه تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: هیئت تحریر الشام دو تروریست ایرانی و عراقی را به اطلاعات ترکیه تحویل داد!

– در ۴ شهریور ماه، مسلحین انصار التوحید، تونلی را در زیر مقر ارتش سوریه در محور ملاجه منفجر کردند که طی این حادثه چند نظامی سوری شهید و زخمی شدند. گفته می‌شود پس از این انفجار، مسلحین به مواضع ارتش سوریه در این منطقه یورش برده و درگیری شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: درگیری ارتش سوریه و مسلحین در جنوب ادلب (ویدیو)

– در ۶ شهریور ماه، وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از کشته شدن تعدادی از اعضای مسلحین در حمله مشترک ارتش سوریه و روسیه به مواضع آنان در استان ادلب خبر داد.

بیشتر بخوانید: حملات مشترک ارتش روسیه و سوریه به مواضع مسلحین در ادلب (ویدیو)

– در ۱۰ شهریور ماه، مواضع مسلحین در منطقه الباره و الفطیره واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
در ۸ شهریور ماه، یکی از اعضای سابق مسلحین در شهر طفس واقع در استان درعا توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.

۴- دیرالزور:
– نیروهای سوریه دموکراتیک روز چهارشنبه از برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور به دلیل ارتکاب جنایات، تخلفات و سوء استفاده از اختیارات خبر دادند.

بیشتر بخوانید: برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه

– در پی برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان عشایر سوری و عوامل SDF در مناطق مختلف استان دیرالزور صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه با عشایر سوری در استان دیرالزور

۵- حسکه:
– در ۸ شهریور ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه شهر تل تمر را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۳۰ مرداد ماه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی سفری به استان حسکه سوریه، از اردوگاه‌های الهول و روژ (محل حضور خانواده‌های عناصر داعش) بازدید به عمل آورد.
– در ۴ شهریور ماه، خودروهای نظامی آمریکا به روستای حامو نزدیک شده و قصد عبور از این منطقه داشتند که اهالی روستا کاروان‌ها را قبل از عبور از روستا متوقف کردند. افراد محلی با پشتیبانی نظامیان سوری، آمریکایی‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: ممانعت سوری‌ها از تردد کاروان نظامی آمریکایی در حسکه

۶- دمشق:
در ۸ شهریور ماه، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفری به پایتخت سوریه با حسین عرنوس، نخست وزیر و فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه ایران به سوریه

۷- در ۶ شهریور ماه، یک منبع نظامی در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن گفت:نیروهای مرزبانی با هماهنگی با اداره مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های امنیتی، تلاش برای ورود غیرقانونی یک فروند پهپاد از سوریه به اردن را رصد و آن را ساقط کردند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.