ائتلاف آمریکایی با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها در استان دیرالزور، بر حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ائتلاف آمریکایی در ۱۲ شهریور ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر هم زدن ثبات منطقه طی خشونت‌های اخیر، موجب خسارت‌های تاسف‌بار و غیر ضروری شده و همه رهبران محلی باید مراقب دخالت طرف‌هایی باشند که وعده پاداش‌های بسیار می‌دهند، اما در عمل چیزی جز مصیبت برای ملت‌ها ندارند.

طی این بیانیه هشدار داده شد که آنچه می‌گذرد عواقب وخیمی خواهد داشت و به نتایجی خواهد انجامید که خوش‌آمد هیچ طرفی نخواهد بود؛ آن نتیجه، بازگشت دشمن مشترک ما یعنی گروه تروریستی داعش است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر موضع خود در حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) تاکید می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که درگیری‌ها را فوراً متوقف کنند و به راه حلی مسالمت‌آمیز برسند که اجازه تمرکز بر هدف مشترک یعنی شکست دائم داعش را بدهد.

شایان ذکر است در پی برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، طی روزهای اخیر درگیری‌های مسلحانه‌ای میان عشایر سوری و عوامل SDF در مناطق مختلف استان دیرالزور صورت گرفت که همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه با عشایر سوری در استان دیرالزور

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.