تصویر منتشر شده توسط رسانه‌های نزدیک به مسلحین نشان می‌دهد که یک فروند پهپاد ایرانی ابابیل-۳ جهت شناسایی مواضع مسلحین در جنوب ادلب به پرواز درآمده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های نزدیک به مسلحین در ۱۴ شهریور ماه تصویری از رصد پرواز یک فروند پهپاد ایرانی ابابیل-۳ در جبهات جنوبی استان ادلب منتشر نمودند.

بر اساس ادعای مسلحین، این پهپاد بر فراز مناطق الفطیره، کنصفره، کفرعوید و سفوهن به پرواز درآمده است.

تصویر منتشر شده توسط رسانه‌های نزدیک به مسلحین از پهپاد ابابیل-۳

به نظر می‌رسد این پهپاد توسط ارتش سوریه به‌کارگیری شده است زیرا از پهپاد ابابیل-۳ طی سال‌های اخیر به دفعات متعدد برای شناسایی‌ مواضع تروریست‌ها، هدایت آتش توپخانه و کمک به هواگردهای روسی جهت بمباران دقیق مقرهای مسلحین استفاده شده است.

پهپادهای ابابیل-۳ از زمان اوج جنگ داخلی سوریه تا کنون، ده‌ها هزار ساعت پرواز برای ارتش سوریه جهت پایش و رصد گروه‌های تروریستی در محورهای مختلف از جمله حماه، ادلب و شمال لاذقیه انجام داده‌اند و گفته می‌شود ارتش سوریه از عملکرد پهپاد ابابیل-۳ تا حد زیادی راضی می‌باشد.

گفتنی است پهپاد ابابیل ۳ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ و در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش در آمد.

برد این پهپاد ۲۵۰ کیلومتر و مداومت پروازی آن ۸ ساعت می‌باشد. حداکثر ارتفاع پروازی پهپاد ابابیل-۳ ۱۶ هزار پا (۵۰۰۰ متر) و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: پهپاد شناسایی تجسسی ابابیل ۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امین سه شنبه, ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

    با سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات .

    می گویم شما که آشنا دارید ، می شود به گوش رژیم باکو برسانید که لطفاً حمله به ارمنستان را دو هفته ایی عقب بیاندازد! آخر یک عده از هموطنانی که می گویند پول اربعین را به فقرا بدهید ، دارند بلیط کنسرت اسنوپ داگ در ایروان را می خرند تا به این فقیر بی نوای آمریکایی کمک کنند! اگر جنگ بشود که دیگر کنسرتی در کار نخواهد بود؟

    بی شوخی ، برخی کانال ها و سایت های دیگر در این چند روز اخیر اخبار زیادی از نقل و انتقالات گسترده ارتش آذربایجان منتشر کرده اند . تحلیل شما چیست؟ آیا این بار قضیه جدی است یا باز هم در حال لاف زدن هستند؟ اینطور هم که به نظر میرسد قصدشان حمله به نواحی مرکزی ارمنستان است . اگر این حمله دور از مرزهای ایران اتفاق بیافتد آیا باز هم ایران مداخله خواهد کرد؟ {چون ایران بارها اعلام کرده مخالف تغییر در مرزهای بین المللی خودمان هستیم ، اما اگر باکو و آنکارا کریدور مورد نظرشان را در مناطق شمالی تر ایجاد کنند روی کاغذ تغییری در مرزهای ایران اتفاق نیافتاده است!!!}

    با تشکر و التماس دعا .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.