مردم یمن در پاسخ به دعوت سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله و انقلاب یمن به راهپیمایی و تجمع گسترده در شهرهای مختلف یمن از جمله شهرهای صنعا، صعده، الحدیده، عمران، ذمار، البیضا و… تحت عنوان “خون آزادگان، در راه پیروزی” پرداختند.

مردم یمن در بیانیه پایانی این راهپیمایی، ضمن محکومیت حمله ارتش آمریکا به قایق های نیروی دریایی ارتش یمن و همچنین ترور شهید صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، حمایت خود از تصمیمات رهبری انقلاب یمن برای مبارزه در راه شرف و اقتدار اعلام کرده و از عملیات های نظامی نیروهای مسلح یمن پشتیبانی کردند.

مردم یمن با تاکید بر آمادگی برای مقابله با دشمن، بار دیگر از کشورهای همسایه (عربستان، اردن و مصر) خواستند تا مرزها را به روی مجاهدین یمنی باز کنند تا برای مقابله با دشمن صهیونیستی به نوار غزه بروند.

گفتنی است سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله روز پنجشنبه از مردم یمن دعوت کرد تا در روز جمعه برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا و همچنین تایید حمایت از مردم و مقاومت فلسطین به راهپیمایی میلیونی در شهر صنعا و دیگر شهرهای مختلف یمن بپردازند. رهبر انصارالله اهمیت این راهپیمایی را بسیار مهم دانسته و شرکت در آن را جزئی از جهاد فی سبیل الله عنوان کرده است. همچنین نماز میت بر شهدای مجاهد و دلاور نیروی دریایی ارتش یمن که در حمله اخیر بالگردهای آمریکایی در دریای سرخ به شهادت رسیدند، جمعه ظهر برگزار خواهد شد.

شرکت میلیون ها نفر از مردم یمن در این راهپیمایی را میتوان تاییدی بر اقدامات نیروهای مسلح یمن در مقابله با اسرائیل و حمایت آمریکا از آنها دانست. دعوت رهبر انصارالله نیز در این راستاست و با توجه به تهدید جدی وی علیه آمریکا، احتمال پاسخ نظامی یمن به شهادت ده نفر از اعضای نیروی دریایی ارتش یمن در حمله بالگردهای ارتش آمریکا در دریای سرخ وجود دارد. سید الحوثی در بخشی از پیام اخیر خود گفته است: «صهیونیست‌های آمریکایی با اقدام خائنانه و متجاوزانه علیه قهرمانان نیروی دریایی مرتکب حماقت شدند. این حمله جنایتکارانه بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند.»

بیشتر بخوانید: سرتیپ یحیی سریع: مردم بزرگ یمن آماده مقابله با تنش آفرینی آمریکا باشند

ویدیو: پرواز جنگنده سوخو ۲۲ نیروی هوایی ارتش یمن در آسمان شهر صنعا همراه با راهپیمایی گسترده مردم یمن. این جنگنده ها اخیرا توسط ارتش یمن تعمیر شده و آزمایش های پرواز آن پیش‌تر در آسمان صنعا مشاهد شده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.