در ششم بهمن ماه، نیروی دریایی ارتش یمن با استفاده از چند موشک دریایی، نفتکش انگلیسی مارلین لواندا را در خلیج عدن در حوالی مختصات ۴۵.۹۸۵۲, ۱۲.۱۵۰۲ مورد حمله قرار داد و موشک‌ها به‌صورت دقیق به کشتی برخورد کردند و کشتی را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن با استفاده از چند موشک دریایی، یک کشتی نفتی انگلیسی به نام مارلین لواندا (MARLIN LUANDA) را در خلیج عدن مورد حمله قرار دادند.

بر اثر اصابت مستقیم موشک‌های انصارالله به نفتکش مارلین لوندا، این کشتی انگلیسی دچار آتش سوزی و خسارت قابل توجهی شده است. فرماندهی مرکزی آمریکا نیز با تایید این خبر افزود، موشک حوثی‌ها (انصارالله) به نفتکش مذکور آسیب رسانده است اما این حمله تلفات جانی نداشته است.

تصاویر نفتکش انگلیسی مارلین لواندا و همچنین آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد این نفتکش در آب‌های خلیج عدن متوقف شده و همچنان درگیر مهار آتش سوزی ناشی از حمله و اصابت موشک انصارالله است.

شرکت ترافیگورا (مالک این کشتی) در گزارشی غرق شدن نفتکش مارلین لواندا و وقوع تلفات در حمله موشکی انصارالله را تکذیب کرد و اعلام کرد که خدمه‌ی کشتی با پشتیبانی کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکایی در حال تلاش برای مهار آتش سوزی در نفتکش هستند.

نیروهای مسلح یمن بر تداوم عملیات در دریاهای سرخ و عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی های عازم به سمت بنادر فلسطین اشغالی تا پایان تجاوز و رساندن غذا و دارو به نوار غزه تاکید کردند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تصریح کرد، تمام اقدامات نظامی آنها در چارچوب حق دفاع از یمن و همبستگی عملی با مردم فلسطین انجام شده است.

بیانیه نیروهای مسلح یمن در مورد حمله به نفتکش مارلین لواندا

در پاسخ به این حمله، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی صبح روز شنبه ۷ بهمن ماه، منطقه راس عیسی در شمال شهر الحدیده را دو بار بمباران کردند. ارتش آمریکا مدعی است که در این حمله هوایی، یک موشک ضد کشتی آماده پرتاب را در سواحل دریای سرخ منهدم کرده است.

مشاهده موقعیت منطقه راس عیسی در نقشه آنلاین

کشتی مارلین لواندا، یک نفتکش انگلیسی است که از سال ۲۰۱۸ میلادی با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند. اقدام ارتش یمن علیه کشتی های انگلیسی پس از آن انجام شد که مقامات این کشور علاوه بر مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن، مواضع تندی را علیه انصارالله و دولت نجات یمن اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ارتش یمن به کشتی های آمریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب

آتش سوزی محدود در عرشه کشتی نشان دهنده اصابت موشک یمنی به یکی از مخازن نفتی این کشتی است. به گفته‌ی رسانه های غربی، کشتی های نیروی دریایی ارتش هند اولین کسانی بودند که به کمک نفتکش مارلین لواندا رفتند و این تصاویر نیز توسط آنها ثبت شده است. شرکت ترافیگورا نیز از مهار آتش سوزی و حرکت نفتکش به سمت مکانی امن خبر داده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.