توقف فعالیت شرکت کشتیرانی فرانسوی در دریای سرخ

شنبه 14 بهمن 1402 - 14:20
https://iswnews.com/?p=113611

شرکت فرانسوی سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (CMA-CGM) فعالیت کشتیرانی خود از طریق تنگه باب المندب و دریای سرخ را تعلیق کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شرکت فرانسوی سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (CMA-CGM) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل تشدید درگیری‌های نظامی در تنگه باب المندب و دریای سرخ، کلیه عملیات کشتیرانی خود از این مسیر را تعلیق کرده است.

اعلامیه این شرکت در حالی منتشر می‌شود که نیروهای مسلح یمن در روزهای اخیر بیش از ۱۰ عملیات موشکی علیه کشتی‌های وابسته به شرکت‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی اجرا کرده است. پیش از این شرکت فرانسوی، شرکت های بزرگ کشتیرانی از جمله هاپاگ لوید آلمان، شرکت نفت و گاز شیلل پی ال سی بریتانیا، بریتیش پترولیوم بریتانیا و… فعالیت و عبورومرور خود را از طریق دریای سرخ تعلیق کرده بودند.

تطبیق زمان بندی اعلامیه این شرکت فرانسوی با آخرین حمله موشکی انصارالله در حومه‌ی جزیره زبیر در دریای سرخ، این احتمال را تقویت می‌کند که کشتی مورد هدف در این حمله متعلق به فرانسه باشد. همچنین در پی تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای اعزام نیروی نظامی به دریای سرخ، پاریس اعلام کرده بود که نیروهای خود را در دریای سرخ با ناوهای جنگی بیشتر تقویت می کند تا عبور کشتی های خود را تضمین کند.

شرکت سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (CMA CGM) یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی و حمل‌ونقل کانتینری در جهان است که مدیریت آن به عهده یک تاجر یهودی تونسی الاصل به نام ژاک سعاده است.

بیشتر بخوانید:
ارتش فرانسه: پهپادهای یمنی را ساقط کردیم!
تحرکات مشکوک فرانسه در جنوب یمن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.