آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین (نقشه میدانی)

جمعه 4 اسفند 1402 - 22:00
https://iswnews.com/?p=114396

بررسی مهم‌ترین جبهه‌های نبرد در اوکراین

این روزها اخبار و تحولات جبهه آودیوکا در شمال شهر دونتسک در راس تمامی جبهات قرار دارد و نیروهای روسیه همچنان دست برتر را در این جبهه و سایر جبهات جنگ در اختیار دارند.

پس از تصرف کامل شهرک آودیوکا در ۲۸ بهمن ماه، دامنه حملات ارتش روسیه به روستاها و مناطق غربی آودیوکا کشیده شده است. منطقاً ارتش روسیه برای حفظ شهرک آودیوکا از ضد حملات نیروهای اوکراینی نیاز به افزایش منطقه حائل در این جبهه دارد. از این رو مناطق سِوِرنه، لاستاچکین، تونِنکه، اورلیوکا، سمنیوکا، بردیچی در غرب آودیوکا هدف بعدی ارتش روسیه خواهد بود. ارتش اوکراین نیز با علم بر این موضوع در حال ایجاد موانع دفاعی جدید و بیشتر در خط بردیچی-اورلیوکا-تونِنکه است.

بر اساس آخرین اطلاعات، نیروهای ارتش روسیه در این محور طی ۴۸ ساعت گذشته با پیشروی از سمت شمال ودیانه و منطقه خیمیک به روستای سِوِرنه رسیده اند و درگیریها در داخل روستا ادامه دارد. همچنین نیروهای روسیه در اطراف روستای لاستاچکین حضور دارند و نبردها برای کنترل این روستا ادامه دارد و کمی بالاتر، پیشرویهای جزئی در غرب شهرک صنعتی آودیوکا به سمت روستای اورلیوکا صورت گرفته است.

مشاهده نقشه تعاملی آودیوکا

وضعیت نظامی در جبهه آودیوکا – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

جبهه مهم دیگر، جبهه باخموت است. طی هفته اخیر نیروهای ارتش روسیه در ادامه پیشرویها در غرب شهر باخموت موفق شدند با تصرف مناطق جنگلی و مزارع شرقی و شمال شرقی روستای ایوانیوسکه، نبردها را به حومه شرقی این روستا بکشانند. بر اساس آخرین اطلاعات، نیروهای روسیه وارد خیابان سادووا در شرق ایوانیوسکه شده اند.

نبردهای پراکنده میان ارتش روسیه و ارتش اوکراین در سایر خطوط این جبهه در اطراف کلیشچیوکا، آندریوکا، کوردیومیوکا و در داخل بوگدانیوکا ادامه دارد.

مشاهده نقشه تعاملی باخموت

وضعیت نظامی در جبهه باخموت- برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جبهه مارینکا، نیروهای ارتش روسیه پس از چندین هفته نبردهای سخت در نهایت موفق شدند روستای پوبدا در جنوب مارینکا را به کنترل خود در بیاورند. روستای پوبدا و مناطق اطراف آن به‌عنوان سرپل نیروهای اوکراینی در این منطقه محسوب می‌شد. با تصرف پوبدا، مقاومت نیروهای اوکراینی در جنوب مارینکا و شمال نوامیخایلیوکا شکسته شده است و نیروهای روسیه در دشت‌های باز این منطقه عملا تا نوامیخایلیوکا، پاراسکویوکا و کوستیانتینیوکا مانع سنگینی در برابر خود ندارند.

در این محور درگیریها در گیورگیوکا بین نیروهای روسیه و نیروهای اوکراینی ادامه دارد. ارتش روسیه تلاش میکند با پیشروی در گیورگیوکا و تصرف کامل این روستا، خطر ضد حملات ارتش اوکراین علیه مارینکا را از بین ببرند.

مشاهده نقشه تعاملی مارینکا

وضعیت نظامی در جبهه مارینکا – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
وضعیت نظامی در محور مارینکا نوامیخایلیوکا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس شنبه, ۵ اسفند, ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

    با درگیری در منطقه غرب اسیا کلا پشتیبانی غرب قطع شد و اکراین عملا الان در بد وضعیتی قرار گرفته الان باید دید که ارتش و نیرو های اکراینی تا کی میتونن تحمل کنن و جلوی پیشروی روسیه رو بگیرن حملات روسیه ادامه دار باشه فکر کنم شیرازه خط دفاعی اکراین کلا از هم بپاشه تا باز پشتیبانی نیرو های غربی بدست بیارن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.