عناصر الشباب المجاهدین پنج شنبه شب ۲۴ اسفند ماه به هتل SYL در نزدیکی قصر ریاستی سومالی در منطقه حفاظت شده موگادیشو پایتخت سومالی حمله کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» عملیات عناصر الشباب المجاهدین که ۱۵ ساعت به طول انجامید با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی هتل آغاز شد و پس از آن عناصر انغماسی الشباب وارد هتل شده و به مدت ۱۵ ساعت هتل را در دست داشتند.

خبرگزاری شهاده وابسته به الشباب المجاهدین با تأکید بر اینکه این عملیات ۱۵ ساعت به طول انجامید از کشته شدن ۲۸ عنصر دولتی و زخمی شدن ۴۱ تن دیگر خبر داد. این در حالی است که خبرگزاری‌های رسمی سومالی از کشته شدن تنها سه نفر و زخمی شدن ۲۷ نفر خبردادند. همچنین پنج عنصر حاضر در این عملیات الشباب نیز کشته شدند.

بیانیه الشباب المجاهدین درباره عملیات

منابع خبری الشباب تأکید می‌کنند که افسران بلندپایه از نیروهای گارد قصر ریاست و نیروهای امنیتی در رأس کشته شدگان قرار دارند. همچنین تعداد هشت نماینده پارلمان و چند مسئول دولتی در میان زخمی شدگان هستند. خبرگزاری شهاده مشخصاً از زخمی شدن منشی اداره موگادیشو و فرمانده کل نیروهای پلیس آموزش دیده توسط افسران ترک و چند نماینده که برخی از آن‌ها خود را از طبقات هتل به بیرون پرتاب کرده بودند خبر می‌دهد. بر این اساس سخنگوی دولت سومالی نیز زخمی و یک نماینده کشته شد.

خبرگزاری شهاده از تلاش‌های پیگیر نیروهای امنیتی برای بازپس گیری هتل خبر دادند. تلاش‌هایی که در نهایت نتیجه داد و هتل SYL پس از کشته شدن تمام مهاجمان از دست عناصر الشباب خارج شد. برخی رسانه‌های محلی تصاویری از اجساد مهاجمان به هتل را منتشر کرده‌اند.

لازم به ذکر است که درگیری عناصر الشباب المجاهدین با نیروهای امنیتی سومالی و متحدان ایشان شامل نیروهای اتیوپیایی و اوگاندایی در مناطق مختلف جنوب و جنوب غربی و همچنین مرکز سومالی ادامه دارد و بر اساس منابع خبری الشباب، عناصر این گروه بر شهر حنلبی در ولایت مدق واقع در مرکز سومالی مسلط شدند. عناصر الشباب همچنین در چند روز اخیر حملاتی را در مناطق شمال و شمال شرق کنیا به انجام رسانده‌اند. این گروه در روزهای اخیر چند عملیات‌های ترور نیز در منطقه پانتلند واقع در شمال سومالی انجام داده‌اند.

گفتنی است که عملیات‌های مختلف عناصر الشباب در مناطق مختلف موگادیشو پایتخت سومالی و همچنین مناطق اطراف موگادیشو در یک ماه اخیر در نسبت دیگر مناطق افزایش چشمگیری داشته‌است.

ویدیو: لحظه وقوع حمله مهاجمین
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.