حمله سنگین به ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی و پنجاب

جمعه 3 فروردین 1403 - 17:58
https://iswnews.com/?p=115778

گروه‌های مسلح پاکستانی در روز شنبه ۲۶ اسفندماه حمله سنگینی را علیه نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی به انجام رساندند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام منابع خبری نزدیک به گروه‌های مسلح شمال غرب پاکستان اظهار داشتند که در ساعت ۶ صبح روز شنبه به وقت محلی گردان جیش عمری استشهادی متعلق به گروه حافظ گل بهادر و همچنین شش تن از گروه جیش فارسان محمد حمله مشترکی را به پایگاه نظامی ارتش پاکستان در روستای خدی در میرعلی تحصیل واقع در وزیرستان شمالی در استان بنو انجام دادند. این حمله با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده از نوع مزدا در کنار دیوار پایگاه برای ایجاد روزنه در آن آغاز شد.

بلافاصله پس از انفجار ۵ نفر انغماسی‌ مجهز به تجهیزات پیشرفته وارد پایگاه شدند و نبرد تن به تن را آغاز کردند. به نقل از منابع خبری نزدیک به تحریک طالبان پاکستان در این نبرد که حدود ۷ ساعت به طول انجامید، ده ها تن از نیروهای ارتش پاکستان از جمله تعدادی از مقامات ارشد نظامی در سطح سرهنگ و سروان کشته و زخمی شدند.

میزان تخریب انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار دیوار پایگاه

منابع خبری جیش فارسان و گردان جیش عمری مدعی هستند تلفات سنگینی هم به نیروهای کمکی اعزامی به پایگاه وارد شده است و مجموعا ۱۰۰ نیروی ارتش پاکستان در این حمله کشته و زخمی شدند. این منابع مدعی اند که در این حمله چهار تن از مهاجمان نیز کشته شده‌اند و دو تن نیز از معرکه جان سالم به در برده‌اند.

این خبر در حالی از سوی نصرت الله وزیرستانی سخنگوی جیش فارسان محمد و ضرار داور سخنگوی نیروهای جیش عمری استشهادی منتشر شد که وزیر کشور پاکستان مدعی شد در این حمله تنها پنج سرباز و دو درجه دار شامل یک سرهنگ و یک سروان ارتش کشته شده‌اند.

از طرفی عبدالله انصاری سخنگوی گروه انصار الجهاد اعلام کرد که شنبه شب، عناصر گروه انصارالجهاد در ولایت پنجاب نیز کمینی را در بزرگراه اٹگ بر سر راه خودروی پلیس اجرا کرده که در پی آن چهار نیروی پلیس هدف قرار گرفتند، تاکنون گزارش کاملی از این عملیات به دست نرسیده‌است.

گروه موسوم به انصار الجهاد در دی‌ماه ۱۴۰۲ در یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای که یاسر وزیر در آن سخن می‌گوید اعلام موجودیت کرده بود.

گفتنی است که مناطق هفت گاه قبایلی پاکستان در مرز مشترک با افغانستان بویژه منطقه وزیرستان پس از پایان آتش بس بین ارتش و تحریک طالبان پاکستان در نوامبر ۲۰۲۲ شاهد افزایش بی سابقه حملات تروریستی بوده است.

لازم به ذکر است که مرکز مطالعات و تحقیقات امنیتی پاکستان در گزارشی اعلام کرد: پاکستان در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد هزار و ۵۲۴ حادثه تروریستی با ۷۸۹ کشته و ۱۴۶۳ زخمی بوده است. ۹۰ درصد این حملات در دو ایالت ناآرام خیبرپختون خواه و بلوچستان صورت گرفته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.